Šodien Gulbenes koģenerācijas stacijā, kas avārijas dēļ nedarbojās vairākas nedēļas, atsāk darboties viens dzinējs. Par to laikrakstu informē SIA “Gulbenes siltuma serviss” vadītājs Zintis Vībāns.
Šodien Gulbenes koģenerācijas stacijā, kas avārijas dēļ nedarbojās vairākas nedēļas, atsāk darboties viens dzinējs.
Par to laikrakstu informē SIA “Gulbenes siltuma serviss” vadītājs Zintis Vībāns.
Viņš stāsta, ka koģenerācijas stacijas avārijas laikā Gulbenē centrālapkuri nodrošinājis tikai viens siltuma ražotājs – ar šķeldu kurināmā Nākotnes ielas katlumāja. Iedzīvotāji par siltuma trūkumu nav sūdzējušies.
SIA “Latelektro-Gulbene” koģenerācijas stacijas darbība nebija apstājusies iekārtu nepareizas ekspluatācijas dēļ. Akciju sabiedrības “Baltijas holdings”, kas kontrolē uzņēmumu “Latelektro-Gulbene”, pārstāvis Ģirts Stelbovičs laikrakstu informē, ka dzinēja ekspertīzē ir konstatēts – dzinējā kloķvārpstai ir plīsusi skrūve atsvara stiprinājumā.
“Vai tas ir noticis metāla struktūras dēļ vai konstrukcijas dēļ, to ir jāskaidro izmeklēšanā. Taču ir skaidrs, ka defekts nav radies ekspluatācijas dēļ. Skrūve ir plīsusi tādā dzinēja daļā, kas nav jāmaina pat kapitālā remonta laikā,” saka Ģ.Stelbovičs.
“Kad saņemsim priekšlikumus par šā dzinēja restaurāciju no ražotājkompānijas – Somijas kompānijas “Wartsila” -, tad varēsim tālāk risināt sarunas ar “Baltijas apdrošināšanas namu” un pašu ražotājkompāniju par dzinēja atjaunošanu,” saka Ģ.Stelbovičs.
Gulbenes koģenerācijas stacijā Somijas kompānijas “Wartsila” ražotie divi dzinēji teicami kalpojuši četrus gadus. Avārija dzinēju bojājumu dēļ radusies, tiem nostrādājot aptuveni 25 000 stundu. Taču šādiem dzinējiem resursi darbībai līdz pirmajam kapitālajam remontam ir 50 000 stundu.