2000.gada nogalē Alūksnes, Gulbenes pilsētas, Stāmerienas pagasta pašvaldība un Latvijas Dzelzceļnieku biedrība, kā arī fiziskas personas izlēma kļūt par bezpeļņas sabiedrības ar ierobežotu atbildību dibinātājām.
2000.gada nogalē Alūksnes, Gulbenes pilsētas, Stāmerienas pagasta pašvaldība un Latvijas Dzelzceļnieku biedrība, kā arī fiziskas personas izlēma kļūt par bezpeļņas sabiedrības ar ierobežotu atbildību dibinātājām, lai uzņemtos rūpes par šaursliežu dzelzceļa Alūksne – Gulbene saglabāšanu.
“Ir panākta savstarpēja vienošanās. Šonedēļ ar akciju sabiedrības “Latvijas dzelzceļš” administrāciju pārrunājām juridiskus un organizatoriskus jautājumus. Ir nepieciešams saņemt licenci pasažieru pārvadājumiem,” laikrakstu informē Latvijas dzelzceļnieku biedrības valdes loceklis Andris Biedriņš.
Pašlaik izstrādā bezpeļņas SIA statūtus, nolikumu un citus juridiskos dokumentus. A.Biedriņš domā, ka janvāra beigās sabiedrība būs reģistrēta. Paredzams, ka būs desmit statūtkapitāla daļas. “Ir pāragri runāt par SIA darbību,” atzīst A.Biedriņš.
“Nepieciešama organizācija, kas strādās, lai saglabātu bānīti un attīstītu tā darbību. Bet joprojām nav garantiju, ka saņems valsts dotāciju 100 000 latu apmērā bānīša uzturēšanai. Jautājums par šaursliežu dzelzceļa pārņemšanu vēl nav lemts,” stāsta Alūksnes pilsētas domes priekšsēdētājs Guntārs Bērziņš.
Sabiedrības dibinātāji vēlas, lai vienīgajam šaursliežu dzelzceļam Latvijā būtu saimnieks, kas spēj nodrošināt pasažieru un tūristu pārvadājumus.
19.janvārī Rīgas Motormuzejā būs Gulbenes – Alūksnes bānītim un industriālajam mantojumam veltīta pēcpusdiena.
“Pasākuma ievadā no pulksten 13.00 līdz 14.00 paredzēts iepazīstināt ar pagājušajā gadā realizētajiem projektiem,” informēja pasākuma rīkotājs, vēsturnieks Andris Biedriņš, kas pārstāv Latvijas Dzelzceļnieku biedrību.