Sestdiena, 20. decembris
Arta, Minjona
weather-icon
+2° C, vējš 0.45 m/s, D-DR vēja virziens

Par SIA "Lattelekom" klientiem var kļūt visi, kas to vēlas

SIA “Lattelekom” modernizē telefonsakarus Gulbenē un vēlas apzināt visus savus potenciālos klientus. Tāpēc visi interesenti tiek gaidīti klientu apkalpošans centrā, kur var jautāt un uzzināt visu par nākotnes iespējām telefonsakaru ierīkošanā.

SIA “Lattelekom” modernizē telefonsakarus Gulbenē un vēlas apzināt visus savus potenciālos klientus. Tāpēc visi interesenti tiek gaidīti klientu apkalpošans centrā, kur var jautāt un uzzināt visu par nākotnes iespējām telefonsakaru ierīkošanā.
“Domājam par individuālo apbūves rajonu telefonizāciju Gulbenē. Ciparu līnijas izbūve vienam klientam maksā dārgi. Taču, ja vienā ielā ir jau vismaz 10 vai 20 abonentu, tad projekta izmaksas ir mazākas. Tad reāli iespējams projektu realizēt. Taču, ja viens pats klients vēlēsies, lai tiktu izbūvēta telefonsakaru līnija divu kilometru garumā, tad vispirms izvērtēsim ekonomiskos un sociālos faktorus,” saka SIA “Lattelkom” komunikācijas daļas sabiedrisko attiecību nodaļas mediju un struktūr-vienību attiecību administrators Raimonds Čakste.
Var pieteikties līdz aprīlim
Potenciālos klientus SIA “Lattelekom” gaida ciemos klientu apkalpošanas centrā līdz aprīlim. Var arī zvanīt pa telefonu 800 4040 (klientu apkalpes tālrunis) un informēt par savu vēlmi. Klientu pieteikumi tiks sarindoti, lai izvērtētu tos. Tikai pēc tam notiks projektēšana un ciparu līniju izbūve.
“Ciparu līnijas ierīkošanas maksa aptver 100 metru ierīkošanas garumu. Ja attālums ir lielāks, pārējās izmaksas būtu jāapmaksā klientam. Taču Gulbenē SIA “Lattelekom” šīs līnijas ierīkošanu veic tā, lai klientam būtu jāmaksā tikai par 100 metriem. Tātad ciparu līnijas ierīkošanas standartmaksa. Pēc pašreizējiem tarifiem, ja nav spēkā cenas atlaide, maksa ir nedaudz vairāk par 70 latiem,” skaidro R.Čakste.
“Gulbenes centrs jau ir telefonizēts. Vēl gribam apgūt slimnīcas apkārtni. Skolas ielas masīvā jānovērš kabeļu bojājumi, pēc tam varēs ierīkot jaunas ciparu līnijas. Jāapgūst arī stacijas teritorija un tā saucamā Ievugrava,” saka SIA “Lattelekom” klientu apkalpošans koordinatore Gulbenē Skaidrīte Bukše.
Gulbenes rajons ir pēdējais Latvijā, kur līdz šim vēl pilnībā nenotiek vietējo sarunu uzskaite, tāpēc par tām pagaidām visi vēl nemaksā. Taču nu telefonsakaru modernizācija nonākusi arī līdz mums. Pirmie šīs pozitīvās pārmaiņas jūt Gulbenes pilsētas iedzīvotāji.
2000.gada nogalē Gulbenē 602 abonenti (privātie klienti) sākuši lietot modernākus telefonsakarus. Tas nozīmē atteikšanos no pieslēguma anologajam tīklam un pāreju uz ciparu tīkla pieslēgumu. Visa pagājušā gada garumā ciparu centrālei Gulbenē ir jau pieslēgti vai no jauna ierīkoti 1460 numuri (privātajiem un biznesa klientiem).
Par kvalitāti ir jāmaksā dārgāk
“Līdz ar pieslēgumu ciparu tīklam klientiem sākusies vietējo sarunu uzskaite. Tas nozīmē, ka jāmaksā arī par vietējām sarunām Gulbenes rajona robežās. Tagad cilvēkam jākontrolē savu telefonsarunu ilgums. Par katru sarunas minūti ir jāmaksā. Taču visu gadu darbojas mūsu atvieglotais tarifs, ko der ielāgot,” saka R.Čakste.
“Dienā sarunas minūte maksā 2,36 santīmus, bet vakarā pēc pulksten astoņiem – 1,7 santīmus. Sestdienās un svētdienās – tikai 0,06 santīmus. Taču abonēšanas maksa nav palielināta. Tā paliek tāda pati,” piebilst S.Bukše.
Uzsverams, ka ar ciparu tīkla pieslēgumu klienti izjūt virkni priekšrocību. Telefonsakari kļūst kvalitatīvāki, jebkuru telefona numuru var sazvanīt daudz ātrāk gan Latvijas robežās, gan ārpus tām. “Telefona ciparnīcā nav vairs jāuzgriež 16 cipari, lai sazvanītu kaimiņu, kam ir mobilais telefons,” uzsver S.Bukše.
“Ir arī citi papildu pakalpojumi,sākot ar balss pastu un zvanu pāradresāciju. Ciparu tīklā iespējami apmēram 60 dažādi pakalpojumi. Klientam vienkārši ir jāapzina savas vēlmes un jājautā mums, kā var nepieciešamos pakalpojumus saņemt,” saka R.Čakste.
Vienlaikus runāt un sērfot internetā
Gulbenē ierīkotas 27 integrēto pakalpojumu ciparu tīkla līnijas, kas nodrošina vienlaikus divu kanālu darbību – telefonsarunām un datu pārraidei (datoram) vai faksa aparātam.
“Šis pakalpojums domāts birojiem vai arī lietišķiem cilvēkiem mājās. Agrāk bija tā, ka nevarēja vienlaikus runāt pa telefonu un lietot datora interneta pieslēgumu. Abi pakalpojumi vienlaikus bija liegti. Tagad tā vairs nav,” saka R.Čakste.
Integrēto pakalpojumu ciparu tīkla līnijas ierīkošana no jauna maksā 112,10 lati, bet pievienošana – 56,05 lati. Abonēšanas maksa ir 16 lati mēnesī.
Vajag sertificētu telefonu
“Kvalitatīvus telefonsakarus nodrošina ne tikai pieslēgums ciparu tīklam, bet arī mūsdienīgs, sertificēts telefona aparāts, kas darbojas 900 megahercu frekvencē. Šim telefona aparātam jābūt pārbaudītam Latvijā un jāatbilst mūsu prasībām. Tikai kvalitatīvus telefona aparātus piedāvājam iegādāties SIA “Lattelekom” klientu apkalpošanas centrā Gulbenē,” saka R.Čakste.
S.Bukše informē, ka sevišķi pieprasīts radiotelefons “Concorde”, kam ir stacionārā un pārnēsājamā klausule.
“Pārnēsājamā klausule ideālos apstākļos darbojas 200 metru diapazonā. Tas sevišķi izdevīgi privātmāju iemītniekiem. Klausuli var paņemt līdzi, strādājot piemājas dārzā. Turklāt mājās ģimenes loceļu starpā iespējama savstarpēja saruna, izmantojot abas telefona klausules. Par šīm sarunām nav jāmaksā.
Radiotelefonu “Concorde” uz nomaksu var iegādāties SIA “Lattelekom” klientu apkalpošanas centrā. Telefona cena ir 90 lati,” stāsta S.Bukše.
Var iztikt arī tikai ar zvanu karti
Lai izmantotu SIA “Lattelekom” pakalojumus, nav obligāti jābūt šīs firmas pastāvīgajam klientam (abonentam) vai telefona īpašniekam.
“Iegādājies zvanu karti (maksā no trim līdz desmit latiem), klients var zvanīt no jebkura tālruņa (kas darbojas tonālajā režīmā), un šīs telefonsarunas neparādās telefonaparāta īpašnieka rēķinā. Tātad var droši iet un zvanīt no kaimiņu telefona, zinot, ka parādā nebūsi. Ja ir nopirkta zvanu karti, par telefonsarunām jau ir samaksāts. Lietojot šo karti, ikreiz vispirms jāuzgriež pakalpojuma “Zvanu karte” pieejas numurs – 805 0505,” saka S.Bukše.
“Mūsu “Zvanu karti” var izmantot gan Latvijā, gan ārzemēs. No taksofona un no citas telefonlīnijas. Ērti ir zvanīt uz tiem tālruņiem, ko vēlaties paturēt noslēpumā. Piemēram, zvanot uz izklaides telefonnumuriem,” skaidro R.Čakste.
“Zvanu karte”, kas būtībā ir sarunu priekšapmaksas karte, kalpo kā “glābšanas riņķis” arī tad, ja darbavietā administrācija liegusi privātās sarunas no dienesta telefoniem.
Kā uzzināt jauno telefona numuru?
Telefonu pieslēdzot ciparu tīklam, mainās numurs. Parasti piecciparu numuram tiek nomainīts tikai viens pirmais cipars. Divnieka vietā ir septītnieks. Tātad vispirms jāuzgriež 44 (vai 144 no analogās līnijas telefona), un tad seko piecciparu skaitlis, kas sākas ar septiņnieku.
Ja tomēr telefona numurā mainīti vairāki cipari, tad jauno numuru var uzzināt, piezvanot un jautājot izziņu dienestam pa telefonu 118 (zvanot no analogās līnijas telefona – 1118).

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.