Veselības aprūpes reformas ietvaros 1999.gada nogalē un ar 2000.gadu darbu uzsāka liels skaits ārstu prakšu vietā.
Veselības aprūpes reformas ietvaros 1999.gada nogalē un ar 2000.gadu darbu uzsāka liels skaits ārstu prakšu vietā. Līdz ar to veselības aprūpē iesaistījās daudzas ārstniecības personas ne tikai kā pakalpojuma sniedzēji, bet arī kā darba organizatori. Daļai no tiem organizatoriskā pieredze un pieredze darbā ar tiesību aktos noteikto prasību realizāciju ikdienas darbā bijusi neliela.
Zemais finansējums veselības aprūpei atsevišķos gadījumos radījis situāciju, ka ārstniecības iestāžu vadītāji, meklējot iespēju piesaistīt papildus līdzekļus iestāžu uzturēšanai, nepamatoti skāruši pacientu intereses.
Tāpēc reģionālās slimokases, pildot tiešos pienākumus, veic regulāru un sistemātisku ārstniecības iestāžu un ārstniecības personu darba kvalitātes pārraudzību. Pārkāpumu gadījumos vainīgie tiek administratīvi sodīti, tiek veikts skaidrojošais darbs. Virkne pārkāpumu pārbaudes rezultātā atklājās arī “Viduslatvijas slimokases” Jelgavas filiāles līgumattiecību iestādēs.
Labklājības ministrija uzskata, ka, lai veselības aprūpes reformas rezultātā neciestu pakalpojuma kvalitāte un tiktu ievērotas pacientu tiesības, reģionālo slimokašu darbiniekiem jāturpina aktīva ārstniecības iestāžu un to darbinieku darba pārraudzība.
Visām reģionālajām slimokasēm līgumos ar pakalpojumu sniedzējiem norādīts iekļaut prasību, ka ārstniecības iestādēs pacientam pieejamā vietā jāatrodas informācijai par pakalpojumu apmaksas un saņemšanas kārtību un tiem tiesību aktiem, kas to nosaka.