Sestdiena, 20. decembris
Arta, Minjona
weather-icon
+3° C, vējš 0.89 m/s, D-DR vēja virziens

Šaursliežu bānīša Gulbene - Alūksne nākotne ir unikalitāte un tūrisms

19.janvāra seminārs Rīgā, kas bija veltīts Gulbenes – Alūksnes bānītim, izraisīja interesi gan Latvijas pārstāvjiem, gan ārzemju viesiem no Zviedrijas, Somijas un Lielbritānijas.

19.janvāra seminārs Rīgā, kas bija veltīts Gulbenes – Alūksnes bānītim, izraisīja interesi gan Latvijas pārstāvjiem, gan ārzemju viesiem no Zviedrijas, Somijas un Lielbritānijas.
“Vēlreiz izskanēja doma, ka Gulbenes – Alūksnes maršrutam ir pievilcīga ainava, kas piesaistīs un ieinteresēs tūristus nākotnē. Semināra organizatori izteica pateicību Alūksnes un Gulbenes pašvaldību vadītājiem,” informē Guna Švika, Gulbenes rajona padomes pašvaldību un reģionālās attīstības nodaļas vadītāja.
Iepazīstas ar projektu
Semināra darba gaitā klātesošie iepazinās ar projekta “Gulbenes – Alūksnes šaursliežu dzelzceļa trasei pieguļošās kultūrvēsturiskās ainavas izvērtēšana un sakopšana” gaitu, skatīja jaunizveidoto mājas lapu — www.banitis.lv un iepazinās ar Andra Biedriņa un Toma Altberga grāmatu “Vidzemes bānītis”.
Grāmatas autors A.Biedriņš dāvināja Gulbenes pilsētas domes priekšsēdētājam Nikolajam Stepanovam un Gulbenes rajona padomes priekšsēdētājai Saulcerītei Indričevai.
Veicina apkārtnes attīstību
“Gulbenes – Alūksnes šaursliežu dzelzceļš ir unikāls transporta veids Latvijā, un tas veicina visas Alūksnes apkārtnes attīstību,” atzīst Alūksnes domes priekšsēdētājs Guntārs Bērziņš.
Šaursliežu dzelzceļš virzās pa skaistu apkārtni, un tā ceļā ir daudz kultūrvēsturisku vietu, veidojot tūrisma kompleksu.
Alūksnes pilsētas domes priekšsēdētājs pauda pārliecību, ka līdz ar dzelzceļa tūrisma maršruta labiekārtošanu un attīstību, Alūksnē sāks veidoties viesnīcu tīkls, kur apmesties tūristiem.
Jau šogad kursēs tvaika lokomotīve
“Iecerēts, ka vienīgajā Latvijas funkcionējošajā šaursliežu dzelzceļa posmā Gulbene-Alūksne jau šogad kursēs tvaika lokomotīve, kas varētu piesaistīt tūristus,” informēja šaursliežu dzelzceļa pārņēmēji – jaundibinātās SIA “Gulbenes-Alūksnes bānītis” pārstāvis Osvalds Lucāns.
O.Lucāns sacīja, ka patlaban ir iespējas iegādāties vismaz divas tvaika lokomotīves, kas var kursēt pa 750 milimetru platsliežu ceļu, kāds ir šajā posmā. Tvaika lokomotīves izmantošana paredzēta tikai tūrisma braucieniem, savukārt atlikušajā laikā kursēs dīzeļlokomotīves.
O.Lucāns norādīja, ka abas tvaika lokomotīves, ko varētu izmantot posmā Gulbene-Alūksne, atrodas ārvalstīs un tās ir darba kārtībā.
Fakti
Patlaban funkcionē arī šaursliežu dzelzceļa posms Puikule-Dauguļi, ko izmanto kūdras ieguvei.
Divi šaursliežu dzelzceļa posmi ar sliežu platumu 600 milimetri atrodas Viesītes stacijā, kas savulaik bija lielākā šaursliežu dzelzceļa stacija Latvijā ar 51 pārmiju.
Šaursliežu dzelzceļš, kas joprojām funkcionē ir arī Ventspilī, taču tas netiek izmantots regulāriem pārvadājumiem.
Latvijā kopš gadsimta sākuma saglabājušās arī sešas 600 milimetru šaursliežu tvaika lokomotīves.

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.