Autotransporta direkcijas (ATD) konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu līdz 2033.gadam septiņās reģionālo autobusu maršrutu tīkla daļās iesniegtas vēl piecas sūdzības, liecina Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) informācija.
Trīs sūdzības iesniegusi personu apvienība, kuras sastāvā ir SIA “Latvijas sabiedriskais autobuss” un Lietuvas “Vlasava”. Vēl pa vienai sūdzībai iesniegusi personu apvienība, kuras sastāvā ir SIA “Gulbenes autobuss” un SIA “VTU Valmiera”, un AS “Talsu autotransports”.
Sūdzību izskatīšanas termiņš vēl nav noteikts.
Kā ziņots, ATD konkursā maršruta tīkla daļā “Gulbene, Alūksne, Balvi” par uzvarētāju atzina “Latvijas sabiedrisko autobusu”, maršruta tīkla daļā “Jelgava, Dobele” – “Talsu autotransportu”, maršruta tīkla daļā “Madona” – SIA “Norma-A”, maršruta tīkla daļā “Rēzekne, Ludza” – personu apvienību AS “Rēzeknes autobusu parks” un SIA “RO Reiss”, maršruta tīkla daļā “Talsi, Tukums” – SIA “Tukuma auto”, maršruta tīkla daļā “Valmiera, Valka, Smiltene” – “VTU Valmiera”, bet maršruta tīkla daļā “Ventspils” – “Latvijas sabiedrisko autobusu”.
Par šī iepirkuma rezultātiem IUB jau iepriekš bija iesniegtas kopumā septiņas sūdzības. Tās iesniedza personu apvienība, kuras sastāvā ietilpst SIA “Gulbenes autobuss” un “VTU Valmiera”, pašvaldības SIA “Ventspils reiss”, personu apvienība, kuras sastāvā ietilpst “Latvijas sabiedriskais autobuss” un “Vlasava”, kā arī “Tukuma auto” un “Talsu autotransports”.
IUB, izskatot sūdzības, aizliegusi ATD slēgt iepirkuma līgumus un uzdevusi atcelt pieņemtos lēmumus par konkursa uzvarētājiem. ATD 30 darbadienu laikā no IUB lēmuma paziņošanas bija jānovērš konstatētos pārkāpumus un atkārtoti jāizvērtē konkursā iesniegtos piedāvājumus.
ATD konkursā tika vērtēts saimnieciski izdevīgākais piedāvājums, kur cena veido 40%, bet tehniskais piedāvājums – 60% vērtējuma. Tehniskajā piedāvājumā eksperti vērtēja autobusu vecumu, pieejamības nodrošināšanu personām ar funkcionāliem traucējumiem un autobusu tehnisko aprīkojumu. Tāpat tika vērtēta pakalpojumu sniegšanas kvalitāte un drošība, piemēram, videonovērošanas funkcija un GPS, kā arī papildu bonusi, piemēram, bezskaidras naudas norēķini un citi.
Konkursā uz septiņām tīkla daļām kopumā tika saņemti 55 piedāvājumi, kurus iesniedza 14 pretendenti.
Lielākā konkurence bija par iespēju sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus maršrutu tīkla daļā “Madona” un “Ventspils” – uz katru no šīm daļām piedāvājumus bija iesnieguši deviņi pretendenti. Tāpat tika saņemti astoņi piedāvājumi par iespēju apkalpot maršruta tīkla daļu “Gulbene, Alūksne, Balvi”, “Talsi, Tukums” un “Valmiera, Valka, Smiltene”. Maršruta tīkla daļā “Rēzekne, Ludza” tika iesniegti septiņi piedāvājumi, bet “Jelgava, Dobele” – seši.
Līgums ar konkursa uzvarētājiem tiks slēgts uz 10 gadiem – līdz 2033.gada beigām.
Attiecīgais iepirkums bija atkārtoti sludināts konkurss, jo sākotnēji iesniegtie pretendentu piedāvājumi neatbilda konkursa nolikumam un tehniskās specifikācijas prasībām. Tāpat, ņemot vērā ģeopolitisko situāciju, ATD vēlreiz pārliecinājās, vai komersanti spēj iekļauties iepriekš norādītajās izmaksās, kas saistītas ar autobusu iegādi, degvielu, energoresursu cenām, kā arī finanšu pieejamību kopumā.
Minētās septiņas tīkla daļas ir pēdējās, kurās tika izsludināts konkurss.
Iepriekš izsludinātajās piecās maršrutu tīkla daļās – “Liepāja”, “Kuldīga, Saldus”, “Pierīga”, “Bauska” un “Daugavpils, Krāslava” – ir noslēgts līgums ar konkursa uzvarētājiem, un tas stājās spēkā 2021.gada 1.augustā. Četrās maršrutu tīkla daļās – “Cēsis”, “Jēkabpils, Preiļi, Līvāni”, “Limbaži, Sigulda” un “Ogre, Aizkraukle” – iepirkumu komisija ir noteikusi uzvarētājus, no kuriem tīkla daļās “Ogre, Aizkraukle” un “Jēkabpils, Preiļi, Līvāni” līgumi stājās spēkā 2022.gada 1.jūlijā, bet tīkla daļās “Cēsis” un “Limbaži, Sigulda” noteikts sagatavošanās posma pagarinājums līdz 2023.gada 30.jūnijam.
Pēc visu līgumu noslēgšanas un spēkā stāšanās visās maršrutu tīkla daļās sabiedriskā transporta pakalpojumi tiks nodrošināti ar autobusiem, kuru vidējais vecums 10 gadu periodā būs 4,17 gadi.
ATD ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā.
LETA
Paga paga, mums te pilns ar dahodjagām strādā, kā viņiem penziju sagaidīt? Jūs ko? Vajag konkursā vinnēt, paļubomu! Mēs ārstu komisiju izejam pa blatu (nobraukt suni neskaitās), tehnisko apskati pa blatu…Mums vajag braukt, mēs vedam pasažierus uz nekurieni.! Uz darbu gan nevedam, ārī ārpus novada nevedam, jo tad visi šitie nabagi atradīs labākus darbus. Mēs esam gulbenes dahodjagas – dodiet mums kontraktu, savādāk mums jaungulbenes nabagmājā jādzīvo!
Tu tak esi garīgi slims! 🤦♂️
tev nav, k piebilst, banālais lauķi!!
Re kur pāris piemēri: Gulbene Jaunvanagi – pietura meža vidū, atiet no gulbenes 14 :30. Kāpēc tieši tad? Strados ir pāris gateri, tur tikt uz darbu nevar ar autobusu, kāpēc ne līdz Rugājiem, kur arī dzīvo cilvēki, kur varētu pārsēsties un braukt uz Rēzekni, pie ārstiem, uz veikaliem? Vēl fantastiski ir fakts, ka tas sūds 19 km brauc pus stundu! pa labu asfaltu, praktiski bez pasažieriem! Kurš no pašvaldības ir licis ok tādam sūdam? Vēl otrs, kas nāk prātā ir Liedeskrogs? Ko tur darīt, izdarīt pašnāvību, pakaroties priedē? Kāpēc ne uz Lubānu?
Stradu gateris gan ir Pasaules centrs! Tūlīt būs reisi ik pēc pusstundas.😂