Iepirkumu uzraudzības birojs līdz 6.februārim pagarinājis sūdzību izskatīšanas termiņu Autotransporta direkcijas (ATD) konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu līdz 2033.gadam piecās reģionālo autobusu maršrutu tīkla daļās, liecina Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) informācija.
Kā ziņots, trīs sūdzības iesniegusi personu apvienība, kuras sastāvā ir SIA “Latvijas sabiedriskais autobuss” un Lietuvas “Vlasava”. Vēl pa vienai sūdzībai iesniegusi personu apvienība, kuras sastāvā ir SIA “Gulbenes autobuss” un SIA “VTU Valmiera”, un AS “Talsu autotransports”.
IUB Iesniegumu izskatīšanas komisija sūdzības izskatīja 9.janvārī un pirmdien pieņēmusi starplēmumu. Tajā teikts, ka, izskatot iesniegumus, konstatēts, ka, lai lieta tiktu izskatīta objektīvi un vispusīgi, ievērojot arī izskatāmās lietas sarežģītību un apjomu, iesniegumos norādīto faktu un apstākļu pilnīgai izvērtēšanai nepieciešams pagarināt lēmuma par lietas izskatīšanu pēc būtības pieņemšanas termiņu.
Kā ziņots, ATD konkursā maršruta tīkla daļā “Gulbene, Alūksne, Balvi” par uzvarētāju tika atzīta “Latvijas sabiedriskais autobuss”, maršruta tīkla daļā “Jelgava, Dobele” – “Talsu autotransports”, maršruta tīkla daļā “Madona” – SIA “Norma-A”, maršruta tīkla daļā “Rēzekne, Ludza” – personu apvienība AS “Rēzeknes autobusu parks” un SIA “RO reiss”, maršruta tīkla daļā “Talsi, Tukums” – SIA “Tukuma auto”, maršruta tīkla daļā “Valmiera, Valka, Smiltene” – SIA “VTU Valmiera”, bet maršruta tīkla daļā “Ventspils” – “Latvijas sabiedriskais autobuss”. Visi konkursa rezultāti tika pārsūdzēti un IUB uzdeva ATD tos pārvērtēt.
Sabiedriskā transporta padomes sēdē janvāra sākumā ATD informēja, ka iepirkuma rezultāti tika pārskatīti un atstāti spēkā piecās no tīkla daļām, proti, “Jelgava, Dobele”, “Madona”, “Rēzekne”, “Talsi, Tukums” un “Valmiera, Valka, Smiltene”. Savukārt maršruta tīkla daļā “Gulbene, Alūksne, Balvi” par uzvarētāju atzīta “Talsu autotransports”, bet lotē “Ventspils” par uzvarētāju atzīta pašvaldības SIA “Ventspils reiss”.
Konkursa rezultāti nav pārsūdzēti divās daļās – “Valmiera, Valka, Smiltene” un “Madona”, tāpēc šajās lotēs ATD ir sākusi sarunas par līgumu slēgšanu, un līgumi varētu tikt noslēgti janvārī.
ATD konkursā tika vērtēts saimnieciski izdevīgākais piedāvājums, kur cena veido 40%, bet tehniskais piedāvājums – 60% vērtējuma. Tehniskajā piedāvājumā eksperti vērtēja autobusu vecumu, pieejamības nodrošināšanu personām ar funkcionāliem traucējumiem un autobusu tehnisko aprīkojumu. Tāpat tika vērtēta pakalpojumu sniegšanas kvalitāte un drošība, piemēram, videonovērošanas funkcija un GPS, kā arī papildu bonusi, piemēram, bezskaidras naudas norēķini un citi.
Konkursā uz septiņām tīkla daļām kopumā tika saņemti 55 piedāvājumi, kurus iesniedza 14 pretendenti.
Lielākā konkurence bija par iespēju sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus maršrutu tīkla daļā “Madona” un “Ventspils” – uz katru no šīm daļām piedāvājumus bija iesnieguši deviņi pretendenti. Tāpat tika saņemti astoņi piedāvājumi par iespēju apkalpot maršruta tīkla daļu “Gulbene, Alūksne, Balvi”, “Talsi, Tukums” un “Valmiera, Valka, Smiltene”. Maršruta tīkla daļā “Rēzekne, Ludza” tika iesniegti septiņi piedāvājumi, bet “Jelgava, Dobele” – seši.
Līgums ar konkursa uzvarētājiem tiks slēgts uz 10 gadiem – līdz 2033.gada beigām.
Attiecīgais iepirkums bija atkārtoti sludināts konkurss, jo sākotnēji iesniegtie pretendentu piedāvājumi neatbilda konkursa nolikumam un tehniskās specifikācijas prasībām. Tāpat, ņemot vērā ģeopolitisko situāciju, ATD vēlreiz pārliecinājās, vai komersanti spēj iekļauties iepriekš norādītajās izmaksās, kas saistītas ar autobusu iegādi, degvielu, energoresursu cenām, kā arī finanšu pieejamību kopumā.
Minētās septiņas tīkla daļas ir pēdējās, kurās tika izsludināts konkurss.
Iepriekš izsludinātajās piecās maršrutu tīkla daļās – “Liepāja”, “Kuldīga, Saldus”, “Pierīga”, “Bauska” un “Daugavpils, Krāslava” – ir noslēgts līgums ar konkursa uzvarētājiem, un tas stājās spēkā 2021.gada 1.augustā. Četrās maršrutu tīkla daļās – “Cēsis”, “Jēkabpils, Preiļi, Līvāni”, “Limbaži, Sigulda” un “Ogre, Aizkraukle” – iepirkumu komisija ir noteikusi uzvarētājus, no kuriem tīkla daļās “Ogre, Aizkraukle” un “Jēkabpils, Preiļi, Līvāni” līgumi stājās spēkā 2022.gada 1.jūlijā, bet tīkla daļās “Cēsis” un “Limbaži, Sigulda” noteikts sagatavošanās posma pagarinājums līdz 2023.gada 30.jūnijam.
Pēc visu līgumu noslēgšanas un spēkā stāšanās visās maršrutu tīkla daļās sabiedriskā transporta pakalpojumi tiks nodrošināti ar autobusiem, kuru vidējais vecums 10 gadu periodā būs 4,17 gadi.
ATD ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā.
LETA