Jebkura priekšmeta skolotājs vēlēsies bērnam dot pēc iespējas vairāk zināšanu, kas noder. Tomēr sporta skolotājs ir vienīgais, kas augošam bērnam dod iespēju attīstīties ne tikai garīgi, bet arī fiziski.
Jebkura priekšmeta skolotājs vēlēsies bērnam dot pēc iespējas vairāk zināšanu, kas noder. Tomēr sporta skolotājs ir vienīgais, kas augošam bērnam dod iespēju attīstīties ne tikai garīgi, bet arī fiziski.
“Sporta priekšmets ir vienīgais, kur bērnam ir iespēja atgūt “dziļu elpu”. Dzīvē jāsastopas ar daudzām problēmām un negatīvām emocijām, tam jāsagatavojas. Sporta nodarbībās stiprinās bērna sirds, palielinās muskuļu masa. Sporta skolotāja uzdevums ir iemācīt bērnam rūpēties par ķermeni un veicināt viņa fizisko attīstību,” domās dalās Gulbenes vidusskolas sporta skolotāja Irēna Sproģe.
Skolotāja I.Sproģe atzīstas, ka vasaras mēneši viņai ir depresijas laiks. “Man jābūt visu laiku kustībā, un jāsaglabā tonuss. Nodarbības ar bērniem man to dod. Jauki apzināties, ka audzēkņi skolotāju piemin ar labu vārdu, jo tas devis visu, lai skolēns varētu iestāties Sporta akadēmijā, Policijas akadēmijā un citur,” saka I.Sproģe. Skolotāja ir apmierināta, ka sporta stundās tagad apgūst arī teoriju. “Stāstu par sirds muskulatūras biezumu, vielmaiņu, muskuļu un skeleta uzbūvi. Bērni sāk izprast savu ķermeni, un tas atvieglo stundu darbu,” saka I.Sproģe. Viņa uzskata, ka sevi pierādīt var, tikai aktīvi darbojoties. Lai varētu profesionālāk pasniegt aerobiku un sporta dejas, I.Sproģe beidza Daugavpils Universitātes Sporta deju fakultāti. Viņa piedalās Izglītības un zinātnes ministrijas eksaminācijas centra sporta skolotāju darba grupā.