Ceturtdiena, 18. decembris
Kristaps, Kristofers, Krists, Klinta, Kristers
weather-icon
+2° C, vējš 2.18 m/s, DR vēja virziens

Ceļu uzturēšanai naudas katastrofāli nepietiek gan mūsu rajonā, gan visā valstī

Vai piekrītat apgalvojumam, ka Satiksmes ministrija pēdējos gados ir daudz darījusi ceļu uzturēšanā?

Vai piekrītat apgalvojumam, ka Satiksmes ministrija pēdējos gados ir daudz darījusi ceļu uzturēšanā?
Māris Raģelis, Tirzas pagasta priekšsēdētājs, rajona padomes priekšsēdētāja vietnieks
Bedrīšu lāpīšana jābeidz
Manuprāt, ministrija dara tik daudz, cik valdība tai dod līdzekļus. Bet, vai tas ir daudz, ir grūti atbildēt. Tas ir kā riņķa dancis – Satiksmes ministrija prasa naudu valdībai, valdība viņus neakceptē, pašvaldības prasa Satiksmes ministrijai, tā iesaka vērsties pie valdības, sakot, ka viņi mūs atbalstīs.
Protams, atklāti sakot, piemēram, mūsu rajonā uzlabojumi nav jūtami. Nauda it kā palielinās, taču par šo naudu var padarīt aizvien mazāk. Lai sakārtotu, piemēram, ceļu Tirza – Lizums, ir nepieciešami vairāki miljoni latu, tad varam aprēķināt, cik ir nepieciešams naudas, lai sakārtotu visus ceļus. Tie ir vairāki miljardi latu. Turklāt, ja tuvākajā laikā nesāks arī pielietot jaunas tehnoloģijas, arī nekas nebūs. Bedrīšu lāpīšana ir jābeidz! Tā ir naudas izšķiešana. Vecais segums ir jāņem nost, un viss ir kārtīgi jātaisa no jauna. Kāda tagad ir Gulbene? Drīz ceļš nebūs izbraucams. Marta Mikolaja, Gulbenes rajona padomes pašvaldību un reģionālās attīstības nodaļas vadītāja
Kustība ir sākusies
Ministru prezidents Ivars Godmanis ceļu konferencē, kas ceturtdien notika Rīgā, stāstīja, ka ir interesējies Lietuvā, kādi viņiem ir finansēšanas avoti, un ir sapratis, ka nekā citādāka kā pie mums neesot. Rodas jautājums, kāpēc tik krasi atšķiras mūsu ceļi, turklāt Latvijā joprojām nav nevienas ātrgaitas šosejas. Ja kādreiz kaut kas tika vēl norakstīts uz padomju laikiem, tad jauno Kauņas šoseju uz padomju laikiem vairs nevar norakstīt, bet pie mums tikai tagad sāk domāt par ātrgaitas šoseju izbūvi.
Taču, redzot, kādas naudas pašvaldībām tiek novirzītas, pieaugums tiešām ir jūtams. Dažādās programmās ir sakārtoti atsevišķi ceļu posmi, arī nākamajos gados ir plānots to darīt. Arī 2.šķiras ceļiem nākamgad tiks trīskāršots finansējums, tātad kustība vismaz ir sākusies, jācer, ka tā arī turpināsies. Protams, nevar noliegt, ka ceļu uzturēšanai katastrofāli nepietiek līdzekļu gan mūsu rajonā, gan arī visā valstī.
Juris Lapsa, SIA “Gulbenes autobuss” direktors
Situācija valstī ir traģiska
Kaut kas jau tiek darīts visu laiku, bet, vai tas ir daudz vai maz, man ir grūti novērtēt. Man ceļu stāvoklis gan kā uzņēmuma vadītājam, gan kā autovadītājam neapmierina. Situācija valstī, manuprāt, ir traģiska. 2.šķiras ceļi brūk kopā. Autovadītāja apliecība man ir kopš 1966.gada, un visus gadus esmu vērojis ceļus. Jāteic atklāti, ka padomju laikos bija viens posms, kad uz ceļa visu laiku kaut ko darīja – veda granti, līdzināja, tīrīja grāvjus, bet pēdējā laikā, uzskatu, netiek darīts nekas. Protams, jārēķinās, ka ir palielinājušās arī izmaksas. Iespējams, ka kādreiz ir pieļautas kļūdas, arī būvējot ceļus. Man, piemēram, ir zināmi posmi, kur pirms pāris gadiem tika ieklāts jauns asfalts, labi atceros arī robežas, no kurienes līdz kurienei tas tika darīts. Šobrīd vienā galā asfalts stāv joprojām, savukārt otrā tas jau ir sabrucis. Es gan neesmu speciālists, taču jāsecina, ka kaut kas tur nav bijis kārtībā.

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.