
Jaunā iela Gulbenē tika rekonstruēta 2021.gadā 200 metru garumā, taču posms līdz Ābeļu ielai šobrīd ir ieguvis vien gājēju ceļa statusu un autotransportam nav paredzēts. “Dzirkstele” novēroja, ka gājēji to izmanto intensīvi, taču viņiem nākas saskarties ar dažiem apgrūtinājumiem.
Tuvējo māju iedzīvotāji laikrakstam saka, ka situācija nav apmierinoša gan ērtību ziņā, gan arī no vizuālā aspekta.
“Tad, kad bija lielais sniegs, gājēju celiņu traktors tīrīja cītīgi. Taču, lai to izdarītu, tas bija spiests braukt pa pļavu, jo priekšā ir šie puķupodi. Ielas otrā galā pie Lejas aptiekas saliktos akmeņus pastūma nost, lai traktors varētu izbraukt. Bet šeit nācās lavierēt pa pļavu, kur brauca arī pāris automašīnas, jo tuvējo māju iedzīvotājiem reizēm ir tāda nepieciešamība. Tagad, kad nokusa sniegs, tur ir dubļi un skats nebūt nav pievilcīgs. Tiesa, gājēji tagad var ar grūtībām izlavierēt pa šo labirintu, bet, ja gadās kāds ar ratiņiem, tad vienalga jābrien pa dubļaino pļavu. Ļoti gribētos, lai šī vieta tiktu sakārtota, jo tas taču neprasa gandrīz nekādus ieguldījumus,” sacīja nejauši sastaptais garāmgājējs.
Gulbenes pilsētas pārvaldes vadītājs Gints Āboliņš laikrakstam skaidro, ka neviens par šo situāciju pie pārvaldes darbiniekiem nav vērsies, taču solīja jau tuvākajā laikā rast risinājumu, lai atrisinātu šo problēmu.
“Puķu podus savulaik uzstādījām, lai pārtrauktu automašīnu kustību šajā posmā. Šis tomēr ir gājēju ceļš un transportam nav domāts. Visiem īpašumiem, kas atrodas minētajā teritorijā, ir piekļuve no Rīgas ielas puses, bet, ja kādam nepieciešama otra piekļuve arī no Jaunās ielas, tad jādodas pie mums, lai risinātu šo jautājumu, taču jāsāk ar savas teritorijas sakārtošanu un iebrauktuves izveidošanu. Kas attiecas uz autovadītājiem, kuri pārkāpj noteikumus un izmanto šo ceļu, tad tas jau ir policijas kompetences jautājums,” saka G.Āboliņš.
Savukārt Gulbenes novada pašvaldības Īpašumu pārraudzības nodaļas ainavu arhitekte Laima Šmite-Ūdre pauž, ka no ainaviskā viedokļa puķupodiem šajā vietā nav īpašas nozīmes. “Saprotu, ka šoreiz noteicošais ir bijusi autotransporta kustības ierobežošana. Arī paši puķupodi ir savu laiku nokalpojuši un vairs īsti neatbilst šim laikam. Es kā ainavu arhitekte teiktu, ka šajā vietā varētu meklēt citu risinājumu, piemēram, ar stabiņiem, taču arī tie ir jāuzstāda tā, lai netraucētu sniega tīrīšanai un neradītu problēmas šā transporta vadītājiem,” saka Laima Šmite-Ūdre.
– Gatis Bogdanovs