Vīne, 18.sept., LETA. Par Eiropas vērtīgāko zīmolu otro gadu pēc kārtas atzīts Somijas mobilo telefonu ražotājas “Nokia” zīmols, kura vērtība sasniedz 38,28 miljardus eiro (26,9 miljardus latu), vēsta “Lenta.ru”.
Otro vietu Eiropas Zīmolu institūta (“European Brand Institute”) pētījumā ieņēmis Francijas luksusa preču kompānijas LVMH zīmols – 34,92 miljardi eiro (24,5 miljardi latu), bet trešo – mobilo sakaru operatora “Vodafone” zīmols – 24,13 miljardi eiro (17 miljardi latu).
Starp desmit kompānijām ar vērtīgākajiem zīmoliem ierindojušās arī “Telefonica”, “Unilever”, “Mercedes-Benz”, BMW, “Royal Bank of Scotland”, “France Telecom” un “Deutsche Bank”.
Izvērtējot zīmolus, pētījuma autori ir apskatījuši vairāk nekā 3000 kompāniju, kas darbojas 16 ekonomikas nozarēs 24 pasaules valstīs.
No atsevišķām valstīm visvērtīgākie zīmoli ir Vācijas kompānijām, kuru zīmoli ir septiņu nozaru līderi. Starp 50 vērtīgākajiem zīmoliem 15 pieder Vācijas kompānijām. Lielbritānija Eiropas vērtīgāko zīmolu reitingā ir pārstāvēta ar 11 zīmoliem, tai seko Francija ar septiņiem zīmoliem un Itālija ar četriem zīmoliem.
Starp 50 Eiropas vērtīgākajiem kompāniju zīmoliem visplašāk pārstāvētas finanšu pakalpojumu, sadzīves preču, telekomunikāciju un mazumtirdzniecības nozares, kas reitingā ieņem vairāk nekā pusi vietu. Šajās nozarēs līderes ir attiecīgi “Royal Bank of Scotland”, “Unilever”, “Vodafone” un IKEA.