Piektdiena, 19. decembris
Lelde, Sarmis
weather-icon
+3° C, vējš 1.34 m/s, Z vēja virziens

Spītējot krīzei, Londonā atver Eiropā lielāko tirdzniecības centru

Londona, 28.okt., LETA–AFP. Ceturtdien Londonā durvis vērs tirdzniecības centrs, kuru raksturo kā lielāko pilsētas mazumtirdzniecības kompleksu Eiropā, turklāt tas notiek laikā, kad lielākā daļa britu savelk jostas pirms gaidāmās ekonomiskās lejupslīdes.

1,7 miljardus sterliņu mārciņu (1,49 miljardu latu) vērtā tirdzniecības kompleksa “Westfield London” viļņainais stikla jumts paceļas pārbūvētajā galvaspilsētas rietumdaļā un sedz teritoriju, kas platības ziņā salīdzināma ar Bakingemas pili kopā ar tās dārziem.

 

Divas dienas pirms svinīgās atklāšanas simtiem strādnieku joprojām drudžaini beidz iekšējos un ārējos apdares darbus ēkā, kurā būs 265 parastie un luksusa veikali.

 

Lielbritānijas ekonomika pēdējā ceturksnī ir sarukusi, un eksperti brīdina, ka tā tuvojas lejupslīdei, taču pasaules līdere tirdzniecības centru būvniecībā – austrāliešiem piederošā firma “Westfield” – ir pārliecināta, ka komplekss gūs panākumus.

 

“Mēs esam atvēruši tirdzniecības centrus gan uzplaukuma, gan ekonomiskās lejupslīdes laikos, un šis acīmredzami ir ilgtermiņa projekts, kas nav būvēts tieši šodienai,” aģentūrai AFP teica kompānijas izpilddirektors Eiropā un Lielbritānijā Maikls Gatmens. “Mēs plānojam palikt šajā nozarē ilgu laiku.”

 

“Westfield” pirmajā gadā cer piesaistīt 20 miljonus apmeklētāju, balstoties uz sava pirmā kompleksa panākumiem Derbijā, Anglijas centrālajā daļā, kuru pirmajos 12 mēnešos apmeklēja 25 miljoni cilvēku.

 

“Atklāšanai izraudzīts vissliktākais laiks. Tas ir neveiksmīgi īsākā laikposmā, taču tas tika plānots jau sen,” teica “Mintel” vecākais mazumtirdzniecības analītiķis Nīls Meisons.

 

“Westfield” būve sākās pirms pieciem gadiem. Meisons teica, ka reklāmas darbība pirms Ziemassvētkiem lielā mērā noteiks centra panākumus. Avīze “Evening Standard” raksta, ka “Westfield” reklāmai tērē rekordlielu summu – sešus miljonus sterliņu mārciņu, taču šīs ziņas nebija iespējams apstiprināt.

Jaunais komplekss, kas aizņem 1,6 miljonu kvadrātmetru platību, ir ne vien iepirkšanās templis, bet tajā ir arī aptuveni 50 restorānu un kinoteātris. Tas cer kļūt par brīvā laika pavadīšanas centru, kas tam palīdzētu pārvarēt ekonomisko lejupslīdi.

 

“Westfield” tērē naudu bagāto klientu pievilināšanai, atverot centrā luksusa zīmolu sektoru, kurā figurē tādi zīmoli kā “Tiffany’s” un “Louis Vuitton”, kā arī izvietojot 70 durvju sargu un sulaiņu personālu.

 

Firma arī ieguldījusi 170 miljonus sterliņu mārciņu sabiedriskajā transportā, modernizējot divas vietējās metro stacijas un piebraucamos ceļus, kā arī dzīvokļu celtniecībā.

 

Taču, ja komplekss būs veiksmīgs, panākumi tiks gūti uz citu Londonas tirdzniecības mezglu rēķina, kuru vidū var minēt Oksfordstrītu, kas ir lielākā mazumtirdzniecības pasāža Eiropā, vai “Kensington High Street” Londonas rietumdaļā.

 

Turklāt tas nebūs pēdējais “Westfield” projekts Lielbritānijā – grupa plāno 2010.gadā atvērt mazumtirdzniecības kompleksu Bristolē, Anglijas rietumos, un vēl vienu 2012.gadā netālu no olimpisko spēļu norises vietas Stratfordā, Londonas austrumdaļā.

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.