Pirmdiena, 22. decembris
Saulvedis, Saule
weather-icon
+2° C, vējš 0.89 m/s, Z vēja virziens

Rajonā aizstāv patērētāju tiesības

Kopš maija izveidots Gulbenes patērētāju interešu aizsardzības klubs. Šā kluba uzdevums ir informēt iedzīvotājus par viņu tiesībām, iegādājoties preci, kā arī aizstāvēt pircēju tiesības dažādos strīdus gadījumos ar tirdzniecības iestādi.

Kopš maija izveidots Gulbenes patērētāju interešu aizsardzības klubs. Šā kluba uzdevums ir informēt iedzīvotājus par viņu tiesībām, iegādājoties preci, kā arī aizstāvēt pircēju tiesības dažādos strīdus gadījumos ar tirdzniecības iestādi.
“Kopā ar Rutu Osi un Valdu Plotu atzinām, ka nepieciešams izveidot klubu. Mēs darbojamies pēc brīvprātības principa. Cenšamies startēt dažādos projektos. Vienā ieguvām nelielu finansējumu telpu iekārtošanai. Sniegsim konsultācijas par komunāliem pakalpojumiem,” informē Gulbenes patērētāju interešu aizsardzības kluba vadītājs Mārtiņš Kokars.
Viņš atzīst, ka daudzi patērētāji nezina savas tiesības. “Patērētājs ir ikviens, kas nopērk kaut vai visniecīgāko preci. Pircēji visbiežāk sūdzas par veikalu preci. Jāuzsver, ka patērētājam ir tiesības iegādāties kvalitatīvu preci gan veikalā, gan tirgū un visās vietās pārdevējiem jāievēro patērētāju tiesības: jāizsniedz čeks, jāsniedz informācija un lietošanas instrukcija par preci, kā arī neskaidrību jautājumos jāmeklē taisnīgais risinājums,” saka M. Kokars.
Galvenais priekšnosacījums, lai pircējs varētu pastāvēt par savām tiesībām un pierādīt, ka ir iegādājies preci, – nepieciešams pirkuma čeks. “Tas zināmā mērā ir kā līgums starp pircēju un pārdevēju. Bez čeka ir grūti pierādīt savu taisnību,” uzskata M.Kokars. Viņš norāda, ka pircējs instrukciju var lūgt arī pērkot apavus. “Ja instrukcija nepastāv, tad apavi ir jāņem atpakaļ. Bet, ja lietošanas instrukcija ir bijusi un tā nav ievērota, tad nekādas pretenzijas pārdevējam nevar izteikt,” saka M. Kokars.
Viņš norāda, ka gadījumos, kad patērētājs ir izmisis, nonācis konfliktā ar preces pārdevēju, vēlas iegūt informāciju par patērētāju tiesībām, konsultāciju var saņemt katru darbdienu no 9.00 līdz 12.00 Nevalstisko organizāciju centrā, kā arī apdrošināšanas sabiedrībā “Baltikums”. “Ja ir nopietnāks un lielāks darījums, tad varam palīdzēt sastādīt pieteikumu tiesai, arī juridisku konsultāciju šajos jautājumos varam sniegt,” saka M. Kokars.

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.