Gribam vai ne, visā pasaulē cilvēkus vērtē pēc cepurēm un – automašīnām. Automašīna nav vienkāršs pārvietošanās līdzeklis.
Gribam vai ne, visā pasaulē cilvēkus vērtē pēc cepurēm un – automašīnām. Automašīna nav vienkāršs pārvietošanās līdzeklis. Mūsdienās ar to var “pastilot” un palielīties, ļaujoties citu apbrīnam. Tajā var arī atpūsties un vienkārši labi justies.
Ar vecu moskviču stilot neizdosies. Tam vajadzīga kāda prestiža automašīna. Prestiža – tas nozīmē jauna (ja vien tā nav antīka – vecāka par 25 gadiem) un unikāla. Amerikā vienā no pasaules bagātākajām vietām Palmbīčā uz ielas esot kauns rādīties bez “Rolls – Royce”.
Prestižam auto obligāts nosacījums esot liels motors, par ko var pārliecināties, attaisot motora vāku vai arī nospiežot gāzes pedāli. Pavisam citādāku skaņu dos astoņi vai divpadsmit cilindri nekā mazs četru cilindru motoriņš. Liela motora dzīts, auto uzņem raķetes ātrumu. Tātad – tas jau ir prestiži.
Eiropieši pērk savus auto
Amerikāņi uzskata, ka ir izdarījuši ko smalku, nopērkot savu senču dzimtenē ražotu automašīnu.
Arī Vācijā ražots “BMW” ir atzīstams, tāpat kā japāņu “Lexus”, kas speciāli izveidots Amerikas tirgum.
Savukārt Eiropā valda uzskats: atbalsti savas valsts ekonomiku, iegādājoties pašmāju auto. Tāpēc vācieši, daudz neprātojot, izvēlas pašu automašīnas, lai arī kādas tās būtu.
Tikai jaunieši, kā vienmēr, “izlec” un labprātāk iegādājas franču auto. Savukārt jaunie francūži to atmaksā, izrādot milzu interesi par vācu “vabolēm”.
Arī Latvijā vēl joprojām “Volkswagen” vabolītes uzskata par ko īpašu un rīko pat vabolīšu īpašnieku salidojumus.
Bet turīgs japānis labprāt izvēlas “Toyota Camry”, “Mercedes – Benz E” vai arī piecsimto “BMW”, jo viņiem tā vienkārši patīk.
Angļu miers rodams “Rolls – Royce”
Toties Krievijā ir svarīgi, cik tavs auto maksā. Nu jau katram trešajam krievam ir sešsimtais mersis. Nu, lai izskatītos pietiekami “biezs”, jābrauc vismaz ar “Land Rover” vai “Toyota Land Cruiser 100”.
Bet Lielbritānijā jaunieši brauc ar nedārgiem divvietīgiem “Triumph TR – 7”, kam ir tikpat mežonīgs uzrāviens kā kartingam. Turpretim vecie angļi savu izslavēto mieru iegūst tikai “Rolls – Royce” un arī vienīgi tad, ja tas ir sešdesmito gadu modelis ar apaļīgajām formām. Jaunie “rolši” neesot šiki.
“Jaguar” – atturīguma simbols
Speciālisti iesaka, lai izvēlētos savu ekskluzīvo auto, vispirms ir jāapzinās, kas tu pats esi. Protams, visiem ir patīkami apzināties, ka nepieder to cilvēku kategorijai, kam automašīna ir tikai ērts, ātrs un labs pārvietošanās līdzeklis.
Amerikāņu ražotos auto mēdzot izvēlēties pašpārliecinātie un tie, kas nevēlas pazust pūlī. Bet mersedesus izvēlas tie, kam viss iet no rokas un nav problēmu biznesā.
Savukārt “Jaguar” tiek uzskatīts par atturīga pārākuma simbolu.
Galvenais – nepārspēt šefu
Kādā krāsā izvēlēties savu prestižo auto? Melnā un zaļā ir tradicionālās krāsas. Iespēja “izlēkt” no pūļa ir, piemēram, neonzaļa krāsa, kas mainās kā hameleons. Visvairāk Latvijā esot baltu automašīnu, tāpēc šīs krāsas vajadzētu atstāt firmu darba automašīnām, kas uzskata, ka uz baltās krāsas labāk izceļas reklāmas. Lai gan izvēlēties auto pēc krāsas esot sievišķīgi. Vīrišķīgi ir izvēlēties auto pēc markas un modeļa. Un nevajag klausīties citu gudros padomus, kas ir un kas nav prestiži, jo auto tu pērc sev. Jaunu, prestižu auto, varbūt ne gluži jaunāko modeli, var nopirkt par 30 000 dolāru. Būtiska piebilde – nebūs pareizi iegādāties dārgāku auto, nekā pieder šefam.