Vakar, 10. martā, Satiksmes ministrija (SM) uz tikšanos pie apaļā galda aicināja autopārvadātājus, NVO un nozaru ekspertus, lai lemtu par turpmāko rīcību aktuālo problēmu risināšanai autopārvadājumu jomā.
Šī ir jau otrā SM iniciētā sanāksme, kuras mērķis ir pašreizējā finanšu krīzes situācijā meklēt risinājumus autopārvadātāju uzņēmējdarbības vides uzlabošanai. “Šoreiz uz diskusiju ārpus SM kompetences tika aicināti arī Finanšu ministrijas, Ekonomikas ministrijas, Latvijas Līzinga devēju asociācijas un Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja pārstāvji,” informē Satiksmes ministrijas sabiedrisko attiecību speciāliste Sandra Maļuha. Tikšanās laikā SM pārstāvji informēja, ka drīz pēc pirmās tikšanās ar autopārvadātājiem, kas notika februāra sākumā, valdība skatīja SM sagatavotu informatīvo ziņojumu nepieciešamību izveidot mehānismu naudas sodu iekasēšanai no ārvalstīs reģistrēto transportlīdzekļu šoferiem. “Līdz šī gada 1. septembrim SM sadarbībā ar Iekšlietu ministriju sagatavos priekšlikumus normatīvo aktu grozījumiem, kas paredzēs garantijas naudas principa ieviešanu, tādējādi liedzot iespēju ārvalstu pārvadātājiem izvairīties no soda par izdarītajiem pārkāpumiem,” stāsta S.Maļuha.
Līdztekus tam jau rīt, 12. martā, Valsts sekretāru sanāksmē tiks skatīti SM izstrādātie grozījumi Autoceļu lietošanas nodevas likumā, kas paredz eirovinjetes ieviešanu atlikt līdz 2010. gada sākumam.
S.Maļuha norāda, ka SM izskatīja autopārvadātāju priekšlikumu veikt transportlīdzekļa tehnisko apskati retāk kā reizi gadā. Veicot pētījumu par iespējām šā priekšlikuma realizācijai, SM konstatēja, ka kravas transportlīdzekļa tehniskās apskates kārtību nosaka Eiropas Savienības direktīva, kas paredz, ka transportlīdzekļiem, kuru celtspēja pārsniedz 3,5 tonnas, tehnisko apskati ir jāveic ne retāk kā reizi gadā.
Par autopārvadātāju izteikto lūgumu ļaut kravas transportlīdzekļa ikgadējo nodevu maksāt vairāku mēnešu vai pat gada garumā vēl notiek pārrunas. SM idejiski atbalsta priekšlikumu, taču nepieciešamo likuma grozījumu izdarīšanai ir jāvienojas, ar kādiem nosacījumiem šis atvieglojums uzņēmējam būtu piešķirams.
“Sanāksmē tika plaši iztirzāti arī nodokļu politikas un transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas jautājumi. Latvijas autopārvadājumu nozares pārstāvji izteica piedāvājumu transportlīdzekļu īpašnieku obligāto civiltiesisko atbildību attiecināt uz transporta līdzekļa vadītāju, nevis īpašnieku,” stāsta SM sabiedrisko attiecību speciāliste.