Bērniņa Jēzus māsu karmelīšu kongregācijas regula (likums) nosaka, ka māsām jāiet garīgās bērnības ceļš šķīstībā, atklātībā, vienkāršībā, paļāvībā, uzticībā, mīlestībā.
Bērniņa Jēzus māsu karmelīšu kongregācijas regula (likums) nosaka, ka māsām jāiet garīgās bērnības ceļš šķīstībā, atklātībā, vienkāršībā, paļāvībā, uzticībā, mīlestībā. Māsas – Marija Vianneja no Svētā Jāņa Evaņģēlista, Marija Konsuela no Jēzus Svētajām brūcēm un Marija Eugenia no Svētā Gara – Gulbenē veiks arī katehētikas (ticības audzināšanas) darbu.
“Karmelītu ordenim ir vairāki atzari, kas aktīvi darbojas pasaulē – kongregācijas. Karmelītu ordenis ir kontemplatīvs (Dieva atzīšana izzinot lūgšanā). Ordenis, kas lūdzas un upurē. Bērniņa Jēzus māsu karmelīšu kongregācija uzplaukusi Polijā. Šī kongregācija sākotnēji tika veidota, lai rūpētos par bērniem, kas nav aprūpēti. Mums jāatklāj garīgā bērnība – vienkāršība, prieks, atvērtība, jāvelta laiks lūgšanai, divvientulībai ar Dievu. Mēs strādāsim skolās, bērniem palīdzēsim iepazīt Dievu. Palīdzēsim draudzes darbā,” skaidro māsa Marija Vianneja.
Māsa Marija Vianneja galvenokārt nodarbosies ar bērnu un jauniešu audzināšanu ticībā, māsa Marija Konsuela darbosies sakristejā, šūs liturģiskos tērpus, savukārt māsa Marija Eugenia pilda māsas priekšnieces pienākumus. Tā kā viņa ir poļu tautības, viens no viņas uzdevumiem ir apgūt latviešu valodu, lai palīdzētu veikt katehēzi.
“Mēs vēlamies, lai visus vieno mīlestība, lai cilvēki meklē Dievu. Lai cilvēks arī ikdienā neaizmirst Dievam pateikties. Lai ne tikai svētku dienās baznīca būtu ļaužu pilna,” saka māsa Marija Vianneja.
Viņa norāda, ka Gulbenē Bērniņa Jēzus māsu karmelīšu kongregācija ir paliekoša. “Var mainīties māsas, bet šeit – Gulbenē – tagad ir mūsu mājas. Tas nozīmē, ka mēs varam ierakstīt datumu, kad šeit ieradušās karmelītes, un tas ies laikiem cauri,” saka māsa.
Viņa stāsta, ka kongregācijas tērps (habits) ir ārēja zīme konsekrācijai (piederībai Dievam). Karmela ordenī jau no tā sākumiem habits ir brūnā, proti, nabadzības krāsā. “Habitus, kā visas citas nepieciešamās drēbes, šujam pašas. Josta, pie kuras ir rožukronis, apzīmē paklausību, nobriedušu ticību Dievam, krusts (kreisā pusē uz sirds) ir dvēseles un miesas veselības devējs, skapulārs (priekšautveidīga tērpa daļa) un baltā aube apzīmē Kristus saldo un vieglo jūgu, ko nesam, melnais velons (lakats) apzīmē personīgo cieņu, neaizskaramību un kautrību, kas jāaiznes Kristum mūžībā, bet baltais apmetnis – iekšēju tīrību un šķīstu sirdi,” saka māsa Marija Vianneja.