Rīga, 4.sept., LETA. Augustā Latvijas preses izdevumos lielāko publicitāti guvis Valsts prezidents Valdis Zatlers, bet jaunais Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC) turpina nostiprināt pozīcijas publicitātes reitinga augšgalā, liecina aģentūras LETA Mediju monitoringa nodaļas veiktais pētījums.
Augustā Zatlers pieminēts 682 preses publikācijās, kas veido 10,68% no kopējā politiķu – vairāk nekā 300 personu – publicitātes apjoma.
Premjers Valdis Dombrovskis (JL) pieminēts 530 preses publikācijās, kas veido 8,3% publicitātes apjomu, savukārt Ušakovs pieminēts 255 preses publikācijās, kas viņam nodrošinājis 3,99% publicitātes apjomu.
Ja abas valsts augstākās amatpersonas iepriekš vienmēr bijušas šī publicitātes reitinga augšgalā, tad Rīgas mērs pēdējos mēnešos iegūst aizvien lielāku publicitātes apjomu un nostiprinās reitinga trešajā vietā.
Salīdzinājumam – jūlijā Ušakova publicitātes apjoms presē bija 3,92%, bet jūnijā – 2,82% no visiem politiķiem.
Sociologs Arnis Katiņš pieļāva, ka arī turpmākajos mēnešos Ušakovs saglabās augstas pozīcijas publicitātes reitingā.
Vērtējot pēdējos mēnešus, varot diezgan droši pieļaut, ka apzināti tiek strādāts pie publicitātes noturēšanas. Ja pirmajā mēnesī pēc pašvaldību vēlēšanām mediju interese vēl ir skaidrojama ar interesi par jauno pašvaldības vadītāju, tad augsto publicitātes apjomu saglabāšanās arī turpmāk liekot domāt, ka pie publicitātes tiek īpaši piestrādāts.
Augusta preses izdevumos veselības ministre Baiba Rozentāle (TP) pieminēta 207 preses publikācijās, Rīgas vicemērs Ainārs Šlesers (LPP/LC) – 203, bet finanšu ministrs Einars Repše (JL) pieminēts 191 preses publikācijā.
Saeimas deputāts Raimonds Pauls (TP) pieminēts 141 preses publikācijā, izglītības un zinātnes ministre Tatjana Koķe (ZZS) – 136 preses publikācijās, ekonomikas ministrs Artis Kampars (JL) – 119 preses publikācijās, bet Ventspils mērs Aivars Lembergs -109 preses publikācijās.
Pēc Kaktiņa domām, ņemot vērā, ka turpmāk sabiedrības uzmanības centrā būs nākamā gada budžeta veidošana, publicitātes reitinga līderi nemainīgi būs premjers, Valsts prezidents un atbildīgie nozaru ministri.
Kā ziņots, aģentūra LETA šo ikmēneša pētījumu veic kopš 2008.gada. Pētījuma datus var analizēt arī pa atsevišķām kategorijām – pēc publicitātes apjoma reģionālajā vai nacionālajā presē, pēc publikāciju valodas u.c.