Otrdien, 7. novembrī, Ministru kabineta (MK) sēdē valdība atbalstīja Satiksmes ministrijas (SM) rosinātās izmaiņas “Noteikumos par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļa”, lai, ieviešot stingrākas prasības transportlīdzekļu tehniskā stāvokļa kontrolei, uzlabotu ceļu satiksmes drošību un veicinātu apkārtējās vides ekoloģiju.
Lai uzlabotu ceļu satiksmes drošību un atklātu transportlīdzekļus, kas ceļu satiksmē piedalās ar būtiskiem vai bīstamiem trūkumiem un bojājumiem, noteikumos precizētas transportlīdzekļa tehniskajam stāvoklim un aprīkojumam piemērojamās prasības un vērtēšanas kritēriji. Tāpat izmaiņas noteikumos paredz prasību kopumu attiecībā uz tehniskās apskates stacijām un transportlīdzekļu apskatei nepieciešamo aprīkojumu.
Īstenojot “Ceļu satiksmes drošības plāna 2021.-2027. gadam” mērķus – pakāpenisku ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo un smagi ievainoto skaita samazināšanu – , kā arī, ņemot vērā Ceļu satiksmes drošības padomes domnīcā iepriekšējā gadā nolemto, noteikumos paredzētas prasības transportlīdzekļu ziemas riepu marķējumam. Tādējādi, sākot ar 2024. gada 1. oktobri, Ceļu satiksmes noteikumos noteiktajā ziemas periodā automobiļu, kuru pilna masa nepārsniedz 3,5 tonnas, riteņiem jābūt aprīkotiem ar riepām, kas īpaši konstruētas izmantošanai sniega vai ledus apstākļos un kas marķētas ar apzīmējumu “kalns un sniegpārsliņa”.
Lai nodrošinātu mūsdienu tehnoloģijām un automašīnu attīstībai atbilstošu, objektīvu un precīzu transportlīdzekļu tehniskā stāvokļa kontroli, noteikumos precizētas arī minimālās prasības tehniskās apskates staciju kontroles iekārtām un aprīkojumam, arī paredzot iekārtas, kas mēra automašīnu tehnisko atbilstību apkārtējās vides ekoloģijas prasībām.
Kad beidzot sāks kontrolēt ceļu kvalitāti?
Sen jau bija laiks šito izdarīt.
Tikai ko tas dos? Ja gribēs uz melna ledus tāpat tevi sametis gribot vai negribot neviena riepa tevi nepasargās