Prognozējot skolēnu skaita samazināšanos turpmākajos gados, ar laiku varētu domāt par iespēju pedagogiem atvieglot iespēju iegūt tiesības pasniegt vairākus mācību priekšmetus.
Prognozējot skolēnu skaita samazināšanos turpmākajos gados, ar laiku varētu domāt par iespēju pedagogiem atvieglot iespēju iegūt tiesības pasniegt vairākus mācību priekšmetus.
Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas vadītājs Dzintars Ābiķis sacīja, ka skolotājiem pietiktu ar 36 līdz 72 stundu apmācību kursos, lai tie varētu iegūt tiesības pasniegt vēl citu mācību priekšmetu bez tā, kurā pedagogam ir augstākā speciālā izglītība.
Gulbenes rajona Izglītības pārvaldes priekšsēdētāja Liāna Jansone norāda, ka šādā termiņā nopietni apgūt otru specialitāti nav iespējams. “Agrāk, pirms Latvijas neatkarības, pedagogi ieguva tikai vienu specialitāti. Tagad pamatprofesijai klāt piedāvā papildprofesiju. Piemēram, tiek apvienota sākumskolas skolotāja un logopēda specialitātes. Līdz šim pedagogs ar augstāko izglītību varēja iegūt sertifikātu par otras specialitātes iegūšanu divu gadu laikā, tādēļ Dz. Ābiķa izteikumus, ka šādu apmācību varētu veikt līdz pat 72 stundu garos kursos, uzskatu par nepārdomātiem,” saka L. Jansone.
Viņa uzskata, ka, ņemot vērā programmu nopietnību un prasības, nav iespējams tik īsā laikā sagatavot labus speciālistus. “Daudzi pedagogi labprāt izmantotu iespēju apgūt otru specialitāti, ja mācībām rastu finansējumu. Ir vairāki priekšmeti, kam stundu saraktā paredzētas nedaudzas stundas. Apvienojot radniecīgas mācību priekšmetus, piemēram, bioloģiju un ķīmiju, skolotājiem būtu vieglāk nodrošināt slodzi, sevišķi mazās skolās,” spriež L. Jansone.