Lizuma vidusskola iesaistījusies Latvijas un Zviedrijas kopprojektā “Vērtības Baltijas jūras perspektīvā”, ko organizē Vidzemes augstskola un Vekšes (VäxjĻ) universitāte.
Lizuma vidusskola iesaistījusies Latvijas un Zviedrijas kopprojektā “Vērtības Baltijas jūras perspektīvā”, ko organizē Vidzemes augstskola un Vekšes (Växjö) universitāte. Darba grupā, kas devās uz Skandināviju, bija skolas direktore Irēna Ābeltiņa, Solveiga Vilka, Inese Dārziņa un Vaira Briede.
“No 9. līdz 13. janvārim bijām Zviedrijā. Kopā ar Valmieras 5. vidusskolu strādājām Fagrabekas sadraudzības skolā, kas atrodas labi situētā rajonā. Tur mācās vairāk nekā 600 bērnu no 7. līdz 9. klasei. Vizītē pārliecinājāmies, ka valsts skolu nodrošina ar visu nepieciešamo mācību procesam. Īpašas prasības šajā skolā bija bioloģijas, ķīmijas un fizikas kabinetā,” stāsta I. Ābeltiņa.
Katram skolēnam mājās ir dators, tāpēc mācību programmā nav paredzētas datorstundas. Datori ir skolas gaiteņos. Gaiteņos ir kopētāji ar milzīgiem papīra krājumiem, kas ļauj ikvienam kopēt nepieciešamo. Stundas ir četrdesmit līdz sešdesmit minūtes garas. I. Ābeltiņa norāda, ka troksnis neeksistē un stunda nesākas un nebeidzas ar zvanu.
“Ir trīs obligātie mācību priekšmeti – zviedru, angļu valoda un matemātika. Ja skolēns ir spējīgs, bet pret mācību procesu attieksme ir nenopietna, viņš nevar iegūt augstāko vērtējumu,” norāda skolas direktore. Kopīgais temats bija skolotāja darbs ar apdāvinātiem bērniem un tiem, kam ir problēmas. Zviedru skolu problēmas te par tādām netiek atzītas. Skola sociālās un brīvā laika izmantošanas funkcijas neveic, bet tikai izglīto. Vecāki ieinteresēti, lai bērns vairāk sasniegtu.
“Lizuma vidusskolā darbojas ar apdāvinātiem bērniem. Nodrošina individuālo darbu un konsultācijas. Izstrādāta skolēnu stimulēšanas sistēma, jo labākos vidusskolēnus prēmē. Septembrī zviedru sadarbības skolas brauks ciemos, lai iepazītos, kā mēs darbojamies ar labiem audzēkņiem un tiem, kam nepieciešama lielāka palīdzība,” informē I. Ābeltiņa.