Trešdiena, 24. decembris
Ādams, Ieva
weather-icon
+0° C, vējš 1.34 m/s, R-ZR vēja virziens

Bānītim ir dažādi piedāvājumi tvaika lokomotīves iegādei

Gulbenes bānītim ir dažādi piedāvājumi tvaika lokomotīves iegādei. Uzņēmuma darbiniekiem ir vīzija.

Gulbenes bānītim ir dažādi piedāvājumi tvaika lokomotīves iegādei. Uzņēmuma darbiniekiem ir vīzija. Bānīša simtgadē – 2003.gadā – būtu jākursē tvaika lokomotīvei. Vai tas piepildīsies, būšot atkarīgs no veiksmes.
“Mums ir vairāki varianti par tvaika lokomotīves iegūšanu. Piemēram, no Igaunijas. Par to runāsimies ar igauņu draugiem 19.janvārī, kad viņi viesosies Gulbenē. Ir ievadītas sarunas arī ar angļiem. Arī Krievijā izrādījuši atsaucību Aizurālu dzelzceļnieki. Sola no Sibīrijas atsūtīt lokomotīvi metāllūžņu vērtībā,” informē SIA “Gulbenes – Alūksnes bānītis” direktors Osvalds Lucāns.
Viens no uzņēmuma “Gulbenes – Alūksnes bānītis” līdzdibinātājiem, Latvijas Dzelzceļnieku biedrības valdes loceklis Andris Biedriņš informē, ka maijā Rīgā un arī Gulbenē notiks Eiropas tūrisma un muzejdzelzceļu federācijas FEDECRAIL konference, kurā piedalīsies apmēram 100 cilvēku. Tas ir saistošs notikums uzņēmumam “Gulbenes – Alūksnes bānītis”, jo tas ir šīs federācijas biedrs (kopš 2001.gada maija). “Tā būs laba publicitāte mūsu bānītim, jo ciemos atbrauks cilvēki no visas Eiropas, kas ieinteresēti dzelzceļa kā muzejiskas vērtības saglabāšanā,” saka A.Biedriņš.
Viņš pauž, ka aizvadītajos gados Bānīša svētkos Gulbenē raidstacijas “BBC” darbinieki pauduši ieceri šeit “organizēt šovu ar tvaika lokomotīvi”, atrodot firmas, kas sponsorētu to visu. “Domāju, ka tas varbūt arī izdosies,” atzīst A.Biedriņš.
Pagaidām bānīša arsenālā ir četras lokomotīves, kas mantotas no padomju laikiem. Divas no tām ir 50 gadus vecas, pārējās – 30 gadus vecas.
Laikraksts jau vēstīja, ka no 3.janvāra SIA “Gulbenes – Alūksnes bānītis” reāli no valsts akciju sabiedrības “Latvijas dzelzceļš” pārņēma pasažieru pārvadājumu organizēšanu šaursliežu dzelzceļa posmā Gulbene – Alūksne 33,6 kilometru garumā. Valsts joprojām garantē ikgadējo dotāciju pasažieru pārvadājumiem bānītī 100 000 latu apmērā. Saskaņā ar nomas līgumu jaunais uzņēmums pārņēmis savā pārziņā ēkas 4500 kvadrātmetru platībā, to un darba iekārtu kopējā vērtība ir 16 792 lati. Četru lokomotīvju un trīs vagonu aptuvenā vērtība – 15 000 latu.
SIA “Gulbenes – Alūksnes bānītis” 2001.gada aprīlī nodibināja Gulbenes, Alūksnes un Stāmerienas pašvaldības, Latvijas Dzelzceļnieku biedrība un sešas privātpersonas.
Gulbenes – Alūksnes bānītis ir Baltijā vienīgais šursliežu dzelzceļa regulāri kursējošais vilciens. Bānītis ir valsts nozīmes kultūras piemineklis. Bānītim jau gadu ir sava mājas lapa internetā (www.banitis.lv). Tajā lasāma informācija par bānīti latviešu un angļu valodā.

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.