Valsts nekontrolē situāciju sev daļēji piederošajā nacionālajā aviosabiedrībā airBaltic, tāpēc
citkārt ierasta situācija, kad liels uzņēmums piedzīvo zaudējumus, izvērtusies nervozos
patiesības meklējumos.
Par uzņēmuma finanšu plūsmām, par izraudzīto biznesa modeli, par līdzīpašnieku struktūru, par uzņēmuma «iekšējā motora» airBaltic vadītāja Bertolta Flika rīcību un iecerēm. Valdība aicinājusi talkā auditorfirmu KPMG (vērtē finanses) un menedžmenta kompāniju Fredheim International (vērtē biznesa modeli, attīstības scenārijus).
To, ka situācija kompānijā ir nopietna, apliecina valdības slepenā sēdē šonedēļ lemtais lūgt auditorus pasteigties ar savu ziņojumu iesniegšanu, saīsinot šo termiņu no sākotnēji noteiktā 4. jūlija līdz Pirmsjāņu dienām. Nav izslēgts, ka vienīgais, ko valsts ar airBaltic varēs iesākt, ir pārdot sev piederošās uzņēmuma akcijas (52,6%), jo apjomīgiem ieguldījumiem valstij šobrīd naudas nav.
Interesi par uzņēmumu izrādījusi Ķīnas lielākā privātā aviokompānija Hainan Airlines, arī B. Fliks minējis, ka būtu gatavs izmantot savas pirmpirkuma tiesības.