Piektdiena, 5. decembris
Sabīne, Sarma, Klaudijs
weather-icon
+4° C, vējš 1.57 m/s, DA vēja virziens

REKLĀMA: Automašīnu detaļas, kas klusi grauj jūsu maku: nomainiet tās, kamēr vēl nav par vēlu

Ja automašīna vēl brauc, tas nenozīmē, ka viss ir kārtībā. Iespējams, zem motora pārsega jau krājas problēma, par kuru uzzināsiet tikai tad, kad automašīna būs jāvilc uz evakuatora.

Dažas detaļas nolietojas nemanāmi, bet, kad sabojājas, izmaksā dārgi. Pārāk dārgi.

Un visdziļākā ir tā, ka tās nav jāremontē – bieži vien pietiek vienkārši laicīgi nomainīt, jo tās maksā vairākus desmitus eiro, bet sekas – simtiem. Un svarbu, vai tu brauc ar pilsētas hečbeku vai vecāku dīzeļuniversālu. Zemāk ir daļas, kuru savlaicīga nomaiņa var izglābt no bankas kartes asarām.

Ja laiku nekeisite eļļas filtrus – gaidiet motora nāvi

Eļļas filtrs nav nekāda „greznība”. Bet, ja braucat ar vecu auto, eļļas spiediens krītas, iekšā uzkrājas netīrumi, un tad – labas, ķēde, virzulis un servisa rēķins, kas liek galvu griezt.

Neatkarīgi no tā, kāda automašīna jums ir, eļļas filtrs ir jāmaina kopā ar eļļu. Laikā. Ne tad, kad atceratiesies pēc 30 tūkstošiem kilometru.

Bremžu klotītes nerunā – bet to klusums maksā dārgi

Jaunas klotītes čīkst. Vecās – nē. Un tas ir bīstami.

Jo, ja nematai metalo, tas nenozīmē, ka tur viss ir kārtībā. Kad klotītes nolietojas, tās sāk graut disku. Un tad vairs nemaināt klotītes, bet visu sistēmu.

Un tas vēl nav viss. Viss ir vēl sliktāk, ja bremzes vienkārši pārstāj darboties tad, kad tās ir visvairāk vajadzīgas.

Dzesēšanas šķidruma sūknis – ja ir pārāk karsts, var būt par vēlu

Ja motors pārkarst, bet tu turpini braukt, sabojājas starpsavienojumi, galvas, cilindri. Un iemesls dažreiz nav radiators vai termostats, bet dzesēšanas šķidruma sūknis.

Tas nav dārgs, bet, ja tas sabojājas, sekas ir nopietnas.

Nomainot šo detaļu kopā ar sadales siksnu, bieži var izvairīties no nopietnām problēmām. Un tā – tā ir viena no tām detaļām, kuru ieteicams mainīt „profilaktiski”, nevis „kad kaut kas sabojājas”.

Amortizatori – braucat kā ar laivu? Var nākties bremzēt pret stabu

Kad automašīna šūpojas, daudzi vaino atsperes vai pat bagāžu. Bet problēma bieži slēpjas nolietotos amortizatoros. Tie ne tikai ietekmē komfortu – tie stabilizē automašīnu pagriezienos un bremzēšanas laikā.

Lai gan braucot pa bedrēm, graboņa vēl nenozīmē nāvi, bet, ja amortizatori vairs nedarbojas, riepas nodilst nevienmērīgi, un reakcija uz ceļa izmaiņām kļūst bīstami lēna.

Akumulators – ne tikai ziemas rūpes

Daudzi domī, ka akumulators ir svarīgs tikai aukstā laikā. Diemžēl, pat vasarā var palikt bez nekā. Pat nedarbojošs akumulators var būt pārāk vājš, lai iedarbinātu automašīnu, īpaši, ja automašīnā ir daudz elektriskas ierīces vai braucat īsus attālumus.

Pārbaudiet spriegumu, mainiet ik pēc 4–5 gadiem. Pretējā gadījumā vienā rītā iedarbināsiet nevis dzinēju, bet gan nervus.

Labākais ir tas, ka šīs detaļas var atrast, pat neizejot no mājām. Lietuvā tam piemērots ir Srotas24.lt – viens no populārākajiem lietoto auto detaļu tīkliem, kas ļauj meklēt pēc jūsu automašīnas modeļa. Ja neko neatrodat – vēl plašāka izvēle gaida Srots.lv, kur detaļas meklē gan latvieši, gan lietuvieši, un bieži vien tās tiek piegādātas pat no Igaunijas.

Pirkumi internetā var salīdzināt cenas, pārbaudīt detaļas kodu un pasūtīt to pašu dienu. Nav jāmeklē pa laužiem un jāmin, vai tas derēs.

Ja varat atrisināt problēmu par 30 eiro šodien, kāpēc gaidīt, kamēr tā rīt kļūs par 600 eiro?

Automašīna dzīvo tik ilgi, cik ilgi dzīvo tās detaļas. Un bieži vien tas nav remonta jautājums. Tas ir izvēle – mainīt laicīgi vai remontēt par vēlu.