Jo smilšu bērums augstāks, jo labāk Rīgas krogiem un veikaliem, jo katrs grunts kubikmetrs, kuru uz krautni no Daugavas dzīlēm aizsūknē divi upē strādājoši zemessmēlēji, tuvina brīdi, kad tiks pabeigta kuģojamā kanāla padziļināšana līdz 10 metriem.
Tad vairs nebūs jāatsaka ienākšana tiem lielajiem kruīza kuģiem, kuriem patlaban Daugava pie pasažieru ostas ir par seklu.
“Tas nozīmēs vairāk tūristu Rīgai, papildu ienākumus ostai, vairāk naudas nodevās valstij
un lielāku apgrozījumu uzņēmumiem, kas apkalpo pilsētas viesus,” teic Rīgas brīvostas
bagarēšanas būvinženieris Toms Bērziņš.
Tie pasažieru kuģi, kuru gabarīti neļauj piestāt pasažieru stacijā, bet kuri tomēr no Rīgas apciemojuma neatsakās, patlaban pietur tālu t. s. melnajā ostā – konteinerterminālī Krievu salā. “No tūristu viedokļa tas ir ļoti nepievilcīgi,” uzskata T. Bērziņš.
“Ja tie varētu piestāt pasažieru stacijā, no kurienes līdz vecpilsētai vien desmit minūšu gājiens, iespaids
būtu pavisam citāds. Un mums jālepojas, ka spējam to nodrošināt, jo pasaulē nav daudz tādu
valstu, kurās kruīza kuģi var piestāt tik tuvu pilsētas centram.”