Valdības amatpersonu retorika vakar pēc ārkārtas valdības sēdes airBaltic jautājumā liecina, ka aizvien nopietnāk tiek apsvērta iespēja veidot jaunu nacionālo lidsabiedrību.
Cerības normalizēt sadarbību ar esošo airBaltic privāto akcionāru Baltijas aviācijas sistēmām (BAS) esot tuvas nullei, norādīja valdības piesaistītā konsultanta Prudentia vadītājs Kārlis Krastiņš.
AirBaltic centieni sākt kompānijas tiesiskās aizsardzības procesu pagaidām bijuši neveiksmīgi – tiesa pieteikumu līdz oktobra beigām atstājusi bez virzības. Ja akcionāriem par airBaltic glābšanu vienoties neizdodas, valsts iecere esot veidot jaunu lidsabiedrību.
No amatpersonu teiktā izriet, ka šāds scenārijs, iespējams, izmaksātu mazāk par airBaltic glābšanu. To gan noraida airBaltic vadītājs un līdzīpašnieks Bertolts Fliks, vēršot uzmanību uz Lietuvas piemēru, kur bankrotējušā FlyLaL vietā tā arī jauna lidsabiedrība nav tapusi.
«Pirmkārt, būtu vajadzīgs stratēģiskais partneris un profesionāla komanda,» sacīja kādreizējais airBaltic padomes loceklis Tālis Linkaits, runājot par obligātajiem nosacījumiem jaunas aviokompānijas izveidei (papildus aptuveni 70 miljonu latu lielam ieguldījumam).