Nākamajos piecos gados reklāmas un mārketinga industrijā būs vērojama lielāka attīstība nekā iepriekšējos desmit, un to noteiks jaunās tehnoloģijas un digitālo mediju tendences. Tā uzsvēra nozares speciālisti Latvijas Reklāmas asociācijas (LRA) 7. gada konferencē.
Mediju reklāmas tirgus sadalījumā internets jau šobrīd stabili ieņem otro vietu pēc nemainīgā līdera – televīzijas. Strauji attīstās sociālie mediji, saka LRA padomes loceklis Andris Blaka.
Sociālie mediji prasa nemitīgu klātbūtni, un tas ir viens no iemesliem, kāpēc aģentūru darba apjoms tikai pieaugs, kas nozīmē arī pieprasījuma pieaugumu pēc kvalificētiem speciālistiem. Speciālistu trūkums ir viena no nozares problēmām, atzīst gan A. Blaka, gan mediju aģentūras Mindshare Baltic vadītāja Kristīne Kalniņa Ūsele. Viņa norāda, ka industrijā šobrīd ir katastrofāls kompetences un profesionalitātes trūkums.
«Ja galvenais pakalpojuma pirkšanas kritērijs ir cena, tad aģentūrām daudz gudru speciālistu nevajag. Līdzīgi ir lielā daļā uzņēmumu – pirmie, kas «krita, samazinot izmaksas, bija mārketinga cilvēki. Sākot valdīt grāmatvežiem, mārketinga nozīme ir devalvējusies. Tomēr cenu karā tālāk vairs nav, kur iet. Būs jāsāk domāt par pievienoto vērtību, ko dot pircējam, tāpēc atkal būs vajadzīgi speciālisti, kuri šo darbu veiks», tā K. Kalniņa Ūsele.