SIA “Rimi Latvia” valdes priekšsēdētājs Valdis Turlais atzīst, ka lielveikalu tīkls ir “liela un smagnēja kompānija”, tāpēc agrāk sadarbību ar mazajiem ražotājiem neveidoja. Vakar, Miķeļdienā, “Rimi” savā dižveikalā “Spice” tomēr atklāja Latvijas saimnieku veikalu “Klēts”, kur 70 kvadrātmetru lielā platībā ir nopērkami aptuveni 500 Latvijas mājražotāju un lauksaimnieku, tostarp bioloģisko saimnieku, ražotie produkti.
Šis ir “Rimi” pilotprojekts, līdzīgi veikali darbojas arī Lietuvas un Igaunijas “Rimi” veikalu tīklā.
Darbības modelis ir šāds – ir izveidots SIA “Lauku rudzupuķe” (tajā nodarbina desmit darbiniekus), kas no zemniekiem un mājražotājiem pērk produktus, pārdod tos tālāk “Rimi”. Uzņēmuma darbinieki arī apkalpo pircējus “Rimi” veikalā.
Šās idejas autors ir SIA “Rāmkalni serviss” īpašnieks Viktors Grūtups. Viņš norāda: “Kad sākām ražot dabiskās sukādes, sīrupus un citus produktus, sapratām, ka tiem Latvijas tirgū ir brīva niša. Sapratām arī, ka Latvijā šādu ražotāju ir daudz, bet par viņiem nezina. Sadarbībā ar “Rimi” izveidojām modeli, kā atvest uz Latvijas Rīgu zemnieku rūpētos gardumus.”