Visa Eiropa vienotā tīklā – ar šādu mērķi Eiropas Komisija (EK) plāno atvēlēt 31,7 miljardus eiro Eiropas transporta infrastruktūras uzlabošanai tās pirmajā kārtā, kurā lielākais akcents likts uz dzelzceļa attīstību.
Ja EK piedāvājums tiks realizēts, Latvija līdz ar citām kohēzijas valstīm varētu saņemt līdz pat 85% lielu līdzfinansējumu Rail Baltica realizācijai.
Tomēr Satiksmes ministrija (SM) EK piedāvājumu vērtē skeptiski un norāda, ka tādējādi tiek samazināta Latvijai pieejamā daļa Kohēzijas fondā un arī iespēja ietekmēt naudas izlietojumu. Vienotā Eiropas transporta tīkla (Trans- European Transport Network – TEN-T) realizācijas pirmajā kārtā kā prioritātes ir nosaukti desmit transporta koridori jeb pamattīkls, kas būtu jāpabeidz līdz 2030. gadam. Baltijas-Adrijas koridorā iekļaujas arī dzelzceļa līnija Rail Baltica. Līdzfinansējumu pamattīklam plānots piesaistīt no jaunās programmas Savienojot Eiropu (Connecting Europe Facility – CEF), ko EK prezentēja šī gada jūnijā.
EK piedāvājumā 2014.-2020. gadam paredzēts, ka CEF budžets ir 50 miljardi eiro, no tiem 31,7 miljardi eiro paredzēti transporta pamattīklam, 9,1 miljardi – enerģētikas infrastruktūrai, 9,2 miljardi – platjoslas interneta attīstībai.