Studenti iegūst uzskatāmākus un ērtāk lietojamus materiālus, ne mazāk svarīgi esot arī tas, ka pasniedzējam nav jāsmērē rokas ar krītu – interaktīvās tāfeles priekšrocības uzskaita Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) docente Maija Jansone.
No aptaujāto augstskolu darbinieku teiktāizriet, ka savu popularitāti pagaidām tās ir iekarojušas eksakto zinātņu fakultāšu vidū, taču padomā esot to skaitu vairot. Augstākās izglītības padomes (AIP) priekšsēdētājs Jānis Vētra gan uzskata, ka interaktīvo tehnoloģiju nozīmi augstskolās pagaidām nevar pielīdzināt skolām, jo studiju procesa lielāko daļu veido patstāvīgs studentu darbs.
«Tie mācību līdzekļi vairāk ir noderīgi skolai. Studiju procesā daudz lielāks īpatsvars ir patstāvīgam darbam. Lekcijās ļoti nozīmīgs ir dzīvais kontakts. Tas pārvērstu komunikāciju, ja starp dzīvo kontaktu pa vidu vēl būtu tehnoloģijas,» saka J.Vētra.
Viņš arī uzskata, ka interaktīvo tehnoloģiju izmantošanas nāktu par labu semināros un dažādos laboratorijas darbos. Tomēr gala vārds to nepieciešamībā piederot studentiem.
«Studējošo ietekme ir liela, un tā turpina pieaugt. Jašāds spiediens pozitīvā nozīmē no studentu puses būtu, tad neredzu iemeslu, lai augstskolas to nedarītu,» norāda AIP priekšsēdētājs.