Latviešu uzņēmējs nespīd ar pārlieku lielu inteliģenci, tajā pašā laikā ir saimniecisks, paškritisks un atvērts. Varbūt mazliet augstprātīgs. Swedbank paspārnē esošais Uzņēmējdarbības kompetences centrs ir aptaujājis ārvalstu investorus, lai noskaidrotu, kā no malas izskatās Latvijas komersanti un uzņēmējdarbības vide.
Pētījums tapa sadarbībā ar GfK Baltic un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru. Investori Latviju vērtē kā Wolksvagen automašīnu – demokrātisku, vienkāršu, taču drošu.
Investoru piešķirtā atzīme ir 6,4 balles no 10 iespējamām, turklāt pozitīvākos vērtējumus devuši tieši skandināvu un Baltijas valstu investori. Domājot par nākotni, Latvijai ir jāizlabo valsts sistēmas trūkumi, likumu nekonsekvence un jāmotivē pašvaldības pieņemt profesionālus, nevis subjektīvus lēmumus.
Kopumā pētījumā aptaujāti 30 ārvalstu investori, kuri Latvijas ekonomikā pēc iestāšanās ES ir investējuši līdzekļus, kas nepārsniedz miljonu latu.