Neregulārie autobusu reisi nelegāli kļuvuši par regulārajiem un rada zaudējumus valstij. Valsts šajā gadā autobusu pasažieru pārvadājumu veikšanai ir piešķīrusi 25 miljonus latu. Satiksmes ministrijā norāda -neregulāro pasažieru pārvadātāji neļauj regulāro pārvadājumu veicējiem gadā saņemt 1,2 miljonu latu (patlaban neregulārie pārvadātāji gada laikā apgrozot 5 miljonus latu).
Pasažieru pārvadātāju uzņēmuma SIA “Aips” vadītājs Uldis Kolužs uzsver -neregulārie pārvadātāji ir “jāsašķiro”, iebilžu neesot pret tiem uzņēmējiem, kas apkalpo, piemēram, tūrisma nozari. Uzņēmējs brīdina- ja neko nedarīs, valstij zaudējumi aizvien pieaugs. Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās komisijas priekšsēdētājs Vjačeslavs Dombrovskis vakar “LA” uzsvēra -neregulāro pasažieru pārvadājumu aizliegums, kādu to vēlas Pasažieru pārvadātāju asociācija, nozīmē daudzu mazo uzņēmumu -neregulāro pārvadātāju – iznīcināšanu.
“Patlaban valstī ir izveidojušās monopoltiesības uz pārvadājumiem reģionos lielajiem pārvadātāju uzņēmumiem, kas galvenokārt pieder pašvaldībām. Sistēma fundamentāli ir uzbūvēta uz monopoltiesībām. Šī sistēma ir uzbūvēta nepareizi, tā ir kropļojoša un tā ir jāreformē. Ir jādotē konkrēti nerentabli maršruti, nevis visa nozare,” tā V. Dombrovskis.