
Autovadītāji labprāt izmanto iespēju braukt pa atjaunoto ceļa posmu Lizums-Tirza. Lai gan remontdarbi ir pabeigti, svinīga ceļa atklāšana šobrīd nav plānota. Par to informē VSIA “Latvijas Valsts ceļi”.
“Dzirkstele” jau rakstīja, ka ceļa posmam Lizums-Tirza, kas ir daļa no valsts reģionālā autoceļa Cesvaine-Velēna, pērn sākās būvdarbi un šopavasar tie turpinājās pēc tehnoloģiskā pārtraukuma. SIA “Vlakon” būvdarbu vadītājs Ingus Šīris “Dzirkstelei” stāsta, ka ceļa pamatdarbi ir pabeigti. Pašlaik tiek veikti sakārtošanas darbi, jo, piemēram, pēc rudens lietavām vietām ir notikuši melnzemes un augu slāņa noslīdējumi ceļa malās, kas tagad tiek sakārtoti.
Smagi negadījumi
I.Šīris “Dzirkstelei” atzīst, ka šis ir bijis visgrūtākais ceļa posma remonts tieši emocionālā ziņā. Kad notika ceļa remonts, notika smaga traģēdija – avārijā dzīvību zaudēja četri nepilngadīgi jaunieši.
“Dzirkstele” jau rakstīja, ka pērnā gada rudenī Lizuma pagastā uz autoceļa Cesvaine–Velēna notika ceļu satiksmes negadījums, kurā jaunietis zaudēja kontroli pār transportlīdzekli, kā rezultātā tas avarēja un ietriecās kokā. Negadījumā gāja bojā četras personas, viena persona tika nogādāta medicīnas iestādē. Pagājušā gada rudenī notika vēl viens nelaimes gadījums – ceļa remonta laikā kāds dzērājšoferis notrieca vienu no SIA “Vlakon” strādniekiem, kurš guva ļoti nopietnus miesas bojājumus. Par laimi, ar šo strādnieku viss ir kārtībā. Savukārt Tirzas ļaudis iestājās par ābeļu saglabāšanu ceļa malā.
“Pagājušais rudens emocionāli bija ļoti grūts. Bērnu bojā eja, arī mūsu darbinieka notriekšana, bet, paldies dievam, viņam viss ir kārtībā,” atminas I.Šīris.
Autovadītājs bezatbildīgi bija iebraucis ceļa remonta zonā un notrieca tur strādājošu cilvēku. “Tādā stāvoklī, kādā bija autovadītājs, viņš droši vien neko neredzēja, kas tur notiek. Ja kaut kas tāds notiek objektā, protams, iekšēji nejūtos labi,” saka I.Šīris.
Pēc traģiskās jauniešu avārijas bija, kas pārmeta, ka nepietika vien ar ātrumu ierobežojošo zīmi, vajadzējis papildu drošību. I.Šīris paskaidro, ka satiksmes organizācijas shēma un plāns ir atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem.
“Parasti jau pēc negadījumi runā, kā vajadzēja un kā labāk. Mans uzskats – ja cilvēks izvēlas lietot alkoholu, pārgalvīgi ātri braukt, tad neviena zīme viņu neatturēs. Un, kad ir jauns asfalts, tad, protams, jauniešiem to gribas izmēģināt,” saka I.Šīris.
Noslodze – diezgan liela
I.Šīris stāsta, ka lielākās grūtības ceļa būvdarbos radīja laika apstākļi. Šī vasara bija ļoti lietaina, tas palēnināja darba tempu. Pēdējos piecos gados vasaras bija sausas, tāpēc bija piemirsies, cik izaicinoši var būt ilgstoši nokrišņi būvdarbu laikā. Tomēr, par spīti grūtībām, viņam pašam projekta izpildījums ļoti patīk. Ceļš ir ainaviski skaists – līkumots, ar skaistu skatu, kas raksturo Vidzemei raksturīgo reljefu. Viņš pieļauj, ka varbūt braucējiem tas neliekas īpaši ērts, taču ainaviski ceļš ļauj baudīt Latvijas dabas skaistumu.
Strādājot pie šī ceļa, I.Šīris novērojis, ka satiksmes kustība un noslodze šajā posmā ir diezgan liela.
“Lizumā atrodas industriālā zona, uz kuru regulāri dodas smagais transports,” saka I.Šīris.
Tagad, kad ceļš ir pilnībā izbūvēts un asfaltēts, viņš pieļauj, ka satiksmes intensitāte, visticamāk, kļūs vēl lielāka, jo pirms tam daudzi autovadītāji, iespējams, neizvēlējās braukt pa zemes ceļa posmu, bet pēc remonta izvēlēsies šo maršrutu.
Projekta gaitā darbi notika trijos posmos: no pagrieziena uz Jaungulbeni līdz Tirzas skolai (23,05.-25,96. kilometrs), no Tirzas skolas līdz Lizumam (25,96.–30,63. kilometrs) un no Lizuma līdz autoceļam Smiltene–Gulbene (30,64.-37,29. kilometrs).
Būvdarbus visos trijos posmos veic SIA “Vlakon” un SIA “Ceļu būvniecības sabiedrība “Igate”” par kopējo līgumsummu 4 983 330,51 eiro (ar PVN), būvuzraudzību – PA “BPU&Ingway”. Pārbūves posmam autoruzraudzību nodrošina SIA “Projekts EAE”.