Ceturtdiena, 25. decembris
Stella, Larisa
weather-icon
+1° C, vējš 3.13 m/s, R-DR vēja virziens

Pēta pirmklasnieku adoptāciju skolā

Gulbenes rajona pedagoģiski psiholoģiskais palīdzības centrs veicis pētījumu “Pirmo klašu skolēnu adaptācijas problēmas Gulbenes pilsētas skolās”.

Gulbenes rajona pedagoģiski psiholoģiskais palīdzības centrs veicis pētījumu “Pirmo klašu skolēnu adaptācijas problēmas Gulbenes pilsētas skolās”.
“Pamatojoties uz situāciju, ka katru gadu 1. klašu skolotāji, vecāki un psihologi sastopas ar bērnu adaptācijas problēmām skolā, veicām šo pētījumu. Pēc tā veidosim ieteikumu pirmsskolas izglītības iestādes audzinātājiem un 1. klašu skolotājiem,” informē psiholoģe Evita Petručeņa.
1. klases skolēnu, kas apmeklē bērnudārzu, adaptācijas problēmas galvenokārt saistāmas ar to, ka vecāki neizprot prasmju veidošanās procesu pirmsskolas vecumā un 1. klasē.
Adaptāciju negatīvi ietekmē traumatiskas situācijas: tuvinieku nāve, vecāku šķiršanās, atkārtotas laulības, alkoholisms ģimenē, vecāku ilgā darbdiena, mājdzīvnieciņa nāve. Problēmas var radīt arī tas, ka ir vienīgais bērns ģimenē. Turklāt vecāki maz konsultējas ar skolotāju, ārstu, logopēdu, psihiatru par bērnu gatavību skolai.
Apkopojot pētījumu par bērnu adaptāciju 1. klasē pilsētas skolās, secināts, ka bērni labāk pielāgojas, ja ģimenē ir labs materiālais nodrošinājums, vecākiem ir darbs, bērnam ir laba fiziskā sagatavotība, ir iespēja apmeklēt divus vai trīs pulciņus, mājās ir daudz bērnu grāmatu, ar bērnu nodarbojas abi vecāki un viņiem ir laba sadarbība ar skolotāju.
“Vecāki uzskata, ka mājās un ģimenē ir jāiemāca pieklājība, pienākuma apziņa, darba mīlestība, higiēnas iemaņas, prasme draudzēties. Viņi uzskata, ka pirms 1. klases ir jāzina savs dzimšanas dienas datums, adrese, pulkstenis, burti, jāmāk nedaudz lasīt un jābūt zināšanām par apkārtējo pasauli,” norāda E. Petručeņa.
Viņa norāda, ka adaptācijas problēmu risināšanai un profilaksei pilsētā ir nepieciešams izveidot speciālistu komandu, kurā būtu psihologs, logopēds, mediķis, pedagogs, kas radītu iespēju vecākiem konsultēties par bērna sagatavotību skolai pirms 1. klases.
Skolām un bērnudārziem jārada iespēja 1. klašu audzinātājiem iepazīt savus nākamos skolēnus piecu un sešu gadu vecumā.

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.