“Kā tu spēj iepirkties internetā?!” nereti man jautā draugi un paziņas, jo es bezbailīgi daudzas preces esmu iegādājusies internetveikalos. Izrādās, ka Latvijā virtuālus pirkumus šogad ir veikuši 62 % interneta lietotāju.
Man, protams, līdz šim ir palaimējies, jo iegādātās preces uzticīgi kalpo. Nav arī neviena vaimanu stāsta, ka esmu apšmaukta vai ir iesmērēta slikta prece. Labāk taču esot pirkumu pašam redzēt un aptaustīt, pirms to iegādājies. Piekrītu! Bet tas prasa daudz laika un enerģijas – veikalos stumdīties un grūstīties gan pie letes, gan pie kases, ar pilniem iepirkuma tīkliņiem doties mājup.
Toties kārotās mantas internetā var nopirkt ar dažiem klikšķiem uz datora klaviatūras. Arī preces un cenu salīdzināšanas iespējas internetā ir superātras. Iedomājieties, cik laika prasītu, skrienot no veikala uz veikalu, lai atrastu izdevīgāko variantu noskatītās preces iegādei! Internetā to var izdarīt bez liekas piepūles, sēžot siltās čībās pie datora. Un vēl – tā pati prece parastajā veikalā ir dārgāka. Un tiem, kas šaubās, vai internetā ir droši norēķināties ar banku kartēm, jāsaka: no vilka baidīties, mežā neiet!
Neliegšos, esmu dzirdējusi bēdu stāstus par neveiksmīgiem virtuālajiem pirkumiem, bet pircējus internetā tāpat kā parastajos veikalos sargā Patērētāja tiesību aizsardzības likums. Šā gada astoņos mēnešos par neveiksmīgu iepirkšanos internetā ir sūdzējušies aptuveni četras reizes vairāk patērētāju nekā pērn. Tāpēc Patērētāju tiesību aizsardzības centrs sācis sabiedrības informēšanas kampaņu «Iepērkamies internetā!? Gudri un piesardzīgi!», lai mācītu prasmes un veidotu ieradumus, iepērkoties internetā.