Ceturtdiena, 25. decembris
Stella, Larisa
weather-icon
+3° C, vējš 4.47 m/s, ZR vēja virziens

Patīk strādāt sev un citiem

“Latvijas pasta” filiāles Gulbenes pasta jaunā direktore Imandra Nukša uzskata, ka mūža interesantākajos gados nāk pārbaudījumi, kas nosaka, vai cilvēks der dzīvei.

“Latvijas pasta” filiāles Gulbenes pasta jaunā direktore Imandra Nukša uzskata, ka mūža interesantākajos gados nāk pārbaudījumi, kas nosaka, vai cilvēks der dzīvei. Un tad ir jāpārliecina sevi un apkārtējie, ka ir tik daudz spēka, lai uzņemtos iestādes vadību un liktu tai mainīties.
“Gulbenes pastā nostrādāju 13 gadus. Visi cilvēki pazīstami, tādēļ nebaidījos uzņemties iestādes vadīšanu. Šķiet, ka reizi mūžā jāizšķiras. Pienāk laiks, kad tevi var sākt stumt atpakaļ un uzskatīt par nederīgu. Vari tam ļauties vai arī jāmēģina virzīties uz priekšu. Es nolēmu pēdējo. Darba kolektīvs mani atbalstīja,” saka I. Nukša.
Viņa uzskata, ka sievietei nav grūti vadīt iestādi. Sarežģījumi var rasties, jo Gulbenes rajonā pastā strādā 17 vīrieši un 117 sievietes. “Šādā kolektīvā reizēm var būt nevajadzīgas domstarpības, sievišķīga ķildošanās un aprunāšana. Bet sieviete sievieti labāk saprot. Vairāk piekāpjas, saprot rūpes par ģimeni un bērniem. Vīrietis no tā distancējas,” domā I. Nukša.
Ir vistuvāk cilvēkiem
Nevienai iestādei, pēc I.Nukšas domām, nav tik cieša saskarsme ar Gulbenes rajona iedzīvotājiem kā pasta darbiniekiem. “Jāprot sadzīvot un būt laipniem pret klientiem. Cik cilvēku, tik raksturu un uzskatu par dzīvi. Pasta darbiniekam klients ir jāuzklausa. Sevišķi laukos, jo attālajās sētās viņš bieži vien ir vienīgais ciemiņš,” saka I. Nukša.
Jaunajai direktorei jādomā par Gulbenes pasta finansiālu izdzīvošanu, lai arī pasta darbinieki sevi mierina ar domu, ka pasts bijis un būs arī elektronikas laikmetā. “Nezinu, vai iestādes piedāvājums būs tik plašs kā pirms vairākiem gadiem. Iespējams, ka daudzu pakalpojumu nebūs. Firmas meklēs vienkāršākus maksājumu veidus un mums nemaksās kā starpniekiem. Pagaidām pildām šīs funkcijas. Bet es gribu Gulbenes pastu padarīt par ekonomiski stabilu uzņēmumu, kā arī uzlabot darba kvalitāti,” saka jaunā iestādes vadītāja.
Paliek pastāvīgie klienti
Tie, kas laikrakstus pasūtījuši agrāk, arī tagad palikuši tiem uzticīgi. Tie, kas no to abonēšanas atteicās pirmajos smagajos gados, iemācījušies iztikt. “Gribu piesaistīt vairāk klientu. Būtu jādomā par pasta darbinieku attieksmi. Tad iedzīvotājam nebūs tik svarīgi, ka viņš par pakalpojumu maksā desmit santīmus, bet gan tas, ka saņem pieņemamu apkalpošanu. Protams, rezultāti būs pēc ilgāka laika. Bet skaidrs, ka Gulbenes pastam ir vajadzīgas pārmaiņas,” uzskata I.Nukša.
Viņa ir pārliecināta, ka internets un e-tehnoloģijas nemazinās klientu skaitu. Vecmāmiņai arī turpmāk patīkamāk būs saņemt mazbērna ar roku rakstītu un zīmētu apsveikumu, nevis datorā veidotu.
“Reti sūta telegrammas. Tas ir dārgs pakalpojums un to izmanto tikai bezizejas situācijās, piemēram, paziņojot par nāves gadījumu vai bēru datumu. Mēnesī no rajona nosūta 40 līdz 50 telegrammas. Agrāk tās sūtīja uz visām jubilejām un lielākiem svētkiem.
Bija skaisti, ka svētku dienas vakarā, kad negaidi vairs nevienu apsveikumu, atskan zvans un pastnieks nodod telegrammu,” saka I. Nukša.
Izmanto pasta veikalus
Daudzi cilvēki izmanto firmu piedāvājumus pa pastu. Ir tik daudz katalogu, ka klientiem ir grūti izvēlēties. Vairāk izmanto “Antilla” un “Hobby hall”. “Sevišķi aktīvi pasūta lauku iedzīvotāji.
Klienti nedaudz vīlušies “Select” piedāvātajās precēs. Pasta darbiniekiem nākas uzklausīt sūdzības un neapmierinātību, pieņemt atpakaļ nederīgo preci. Dažreiz pasūtīto preci mēnešiem ilgi neizņem. Cilvēka dzīvē mainās situācija: tikko bija nauda, bet, kamēr atnāca pasūtījums, vairāk nav,” saka I.Nukša.
Abonementa skapīšus, kurus var iznomāt pastā, izvēlas nedaudzi. Bija periods, kad, tos izmantojot, sūtīja precību sludinājumus un krāpa naudu. Firmas it kā nodrošināja darbu ārzemēs, bet adresē norādīja pasta kastītes numuru. Daudzi bija lētticīgi. Gulbenē tas nebija un nav aktuāli.
“Par abonementa kastīti ir jāmaksā. Ja pastnieks pienes korespondenci uz mājām, nav jāmaksā. Tas, ka daudzdzīvokļu mājās pastkastītes ir viegli attaisāmas un korespondence ir izņemama, nav pasta kompetencē. Mājas apsaimniekotājam jānodrošina pastkastīšu drošība. Bieži vien pastnieki stāsta, ka no tām izņemtās reklāmas un citi materiāli mētājas koridora kāpņu telpā. Kas to dara? Paši iemītnieki, arī bērni,” domā I.Nukša.
Negodīgi cilvēki ir visur
Daudzus iedzīvotājus nepatīkami pārsteigušas atplēstas vai ar žileti atgrieztas vēstules. Sevišķi no ārzemēm. I.Nukša uzsver, ka vienkāršos sūtījumus nereģistrē, tādēļ pasts par tiem neatbild. “Ne jau Gulbenes pastā plēš vēstules. Pie mums jau nonāk bojātas starptautiskās vēstules, īpaši no Vācijas. Šī problēma ir arī ārzemēs. Vēstulēs bieži sūta naudu, kas nav atļauts,” saka pasta direktore.
Viņa uzskata, ka negodīgi cilvēki ir visur. Ja sūtījums ir ierakstīts vai apdrošināts, pasts par to atbild. “Citādāk ir ar tiem sūtījumiem, kurus izņem no kopējās vēstuļu kastes. Līdz vēstule nokļūst pie adresāta, ir liels starpposms, kuru nevar izkontrolēt,” spriež I. Nukša.
Gulbenes pastā bieži no “Latvijas pasta” saņem vienkāršas vēstules ar atzīmi, ka ir bojātas. Tā ir zīme, ka to nav darījuši gulbenieši.
Apdraud nikni suņi
“Nesen par lielāko problēmu uzskatīja klaiņojošos un nepiesietos niknos suņus. Katru gadu Gulbenes rajonā no suņu kodieniem cieš kāds pastnieks. Ja tas nekož saimniekam, vēl nenozīmē, ka neaiztiks arī pastnieku. Ja klients zina, kad nāks pastnieks ar korespondenci vai pensiju, vajadzētu savus mīluļus pieskatīt, lai nav tā, ka, atverot vārtus, skrien pretī milzīga auguma suns, bet saimniece turpina ravēt dārzu un nepievērš uzmanību,” saka I. Nukša.
Pastnieku var apdraudēt arī negodīgi cilvēki pensiju izsniedzamajās dienās. Lai arī ar darbiniekiem runājam, kā rīkoties šādās situācijās, reālu, efektīvu darbību dramatiskā brīdī grūti iemācīt.
Domā par klientu
“Latvijas pasta” Gulbenes nodaļa vispirms vēlas izremontēt tās nodaļas, kuras apmeklē vairāk klientu. Pagaidām administrācijas telpas ir sliktā stāvoklī, jo vēl nav atrisināts jautājums ar SIA “Lattelekom” par otrā stāva telpu nodošanu pasta rīcībā. Kad juristi to nokārtos, uzsāks remontu. Pirmajā stāvā būs šķirotava, telpa pastniekiem, bet otrajā – sanāksmju zāle un administrācijas kabineti. Iecerēts remontēt vairākas lauku pasta nodaļas, sākot ar 12 īpašumiem, kas pieder Gulbenes pastam.
“Man patīk strādāt. Patīk, ja es dienas beigās varu atzīt, ka kaut ko labu un vērtīgu esmu izdarījusi,” atzīst I. Nukša.

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.