Abonē e-avīzi "Dzirkstele"!
Abonēt

Reklāma

PTAC audzis sūdzību skaits par “Helvetia Direkt Marketing” telefoniski noslēgtiem līgumiem

Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) šī gada pirmajos mēnešos pieaudzis gan iesniegumu, gan sniegto konsultāciju skaits par “Helvetia Direct Marketing” īstenoto praksi –  zvanot un piedāvājot preces, kā arī sūtot tiešā pasta un e-pasta vēstules, pārsvarā piedāvājot piegādāt uztura bagātinātājus par brīvu uz speciāliem, izdevīgiem noteikumiem. Daudzos gadījumos patērētāji neapzinās, ka, piekrītot saņemt kādu preci bez maksas, patiesībā tiek noslēgts ilgtermiņa līgums ar regulārām preču piegādēm un samaksas pieprasījumu par atsūtītajām precēm. 

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Uzņēmuma darbība ir vērsta uz to, ka tiek veikti zvani patērētājiem (telefona numuru ģenerē dators) un piedāvāts saņemt pasta sūtījumā bezmaksas produktus (vitamīnus), vienlaikus patērētājam sedzot pasta izdevumus 4,99 eiro apmērā. Turklāt tiek informēts, ka, piekrītot bezmaksas produktu saņemšanai, turpmāk regulāri tiks piegādāti maksas sūtījumi un, ja patērētājs nevēlēsies saņemt šos maksas sūtījumus, viņam ir jāinformē komersants un jāatsakās no šī abonēšanas līguma, pretējā gadījumā produkts tiks sūtīts katru mēnesi un pieprasīta maksa. PTAC saņem patērētāju sūdzības par nepasūtītu preču piegādi un maksājumu pieprasīšanu.

2021. gada vidū “Helvetia Apotheke d.o.o.” apņēmās atbilstoši PTAC norādījumiem nodrošināt normatīvajiem aktiem atbilstošas komercprakses īstenošanu, tajā skaitā: sniegt patērētājiem skaidri un nepārprotami visu būtisko informāciju, ka patērētājs noslēdz abonēšanas līgumu, kā arī informāciju par līguma nosacījumiem, tai skaitā informāciju par preci (par kādu produkta/produktu abonēšanu tiek noslēgts distances līgums) u.c., kāda ir šī produkta cena, cik bieži patērētājam tiks izsūtīti produkti, kāda ir atteikšanās kārtība, informāciju, ka preces atpakaļ nosūtīšanas izmaksas sedz patērētājs. Tāpat respektēt patērētāja izteikto gribu un tiesības izbeigt līgumus, t.sk. neuzspiežot produktus, kuri patērētājam nav vajadzīgi, un ievērojot patērētāja gribu, kas izteikta tikai par vienreizēja produkta saņemšanu vai atteikšanos no turpmāku produktu saņemšanas.

Ņemot vērā patērētāju sniegto informāciju, PTAC turpina uzraudzības aktivitātes attiecībā uz “Helvetia Direct Marketing”.

PTAC aicina patērētājus būt uzmanīgiem!

  • Uzmanīgi izvērtē telemārketingā vai citādi (piemēram, reklāmas bukletos) piedāvāto preču vai pakalpojumu nepieciešamību un iegādi!
  • Atceries, ka jebkurā brīdī var atteikties no telefona sarunas vai sarunu pārtraukt!
  • Pārdevēju pārstāvjiem aizliegts izmantot maldinošanas un agresīvas pārdošanas metodes, tajā skaitā izmantot patērētāja vecumu vai veselības problēmas, lai patērētājam pārdotu preci.
  • Ņem vērā, ka, telefoniski piekrītot saņemt preces par konkrētu cenu, tiek noslēgts distances līgums, kas nozīmē saistības arī patērētājam!
  • Nepiekrīti piedāvājumam, ja nav skaidras visas izmaksas un/vai līguma noteikumi!
  • Ja esi ir piekritis šādam līgumam un to noslēdzis, bet nevēlies saņemt preces, tad 14 dienu laikā var atteikties no precēm un izbeigt līgumu atbilstoši uzņēmuma sniegtajam atteikuma veidam (rakstveidā vai elektroniski).
  • Ja prece nav pasūtīta, patērētājam nav pienākums to pieņemt un apmaksāt. Tas attiecas arī uz preces sūtīšanas izdevumiem.

Ja patērētājiem ir neskaidrības vai jautājumi saistībā ar iepriekš minēto preču iegādes veidu, noslēgtajiem līgumiem atteikuma tiesībām un citu., var vērsties PTAC pa tālruni 65452554 vai e-pastu: pasts@ptac.gov.lv.

Līdzīgi raksti

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Gulbenes novads - Dzirkstele.lv komanda.