“Audi” daudz neatšķiras no citām lielajām, ietilpīgajām un drošajām automašīnām. Tomēr tās ir kļuvušas par iecienītākajiem second hand auto Latvijā.
“Audi” daudz neatšķiras no citām lielajām, ietilpīgajām un drošajām automašīnām. Tomēr tās ir kļuvušas par iecienītākajiem second hand auto Latvijā. Turklāt populārākie “Audi 100” modeļi ir tie, kurus ražoja no 1982. līdz 1990. gadam.
Viena no “Audi” labākajām īpašībām un vienlaikus arī Ahileja papēdis (jo tā dēļ šo auto iekāro daudzi garnadži) ir lēna tehnoloģiju nomaiņa atsevišķās detaļās – pat veterānu automašīnām un pašreiz aktuālajam “Audi A6”.
“Audi” ir ļoti ērti, ar milzīgiem bagāžas nodalījumiem . Vienīgi vecākās paaudzes “Audi Avant” vājā puse ir to slīpās bagāžas nodalījuma durvis. Savukārt “Audi100” un “Audi A6 Avant” versijām konstruktoru un dizaineru veiksmes dēļ šī problēma kļuva neaktuāla. Turklāt kopš 1986. gada visas “Audi” virsbūves daļas cinko, un tās uzskatāmas par noturīgām pret koroziju.
Labi ir arī avarējušie auto
Velti ticēt stereotipam, ka “Audi” ir izcili ekonomiski. Teiktais ir taisnība, ja novērtē, ka tās ir lielas un smagas automašīnas. Ja “Audi 100” iegādāts ar 1,8 litru vai 2,0 litru motoru, velti gaidīt degvielas ekonomiju. Pilsētas režīmā apetīte svārstīsies ap 12 litriem uz 100 kilometriem.
Nevajadzētu bīties, ka auto bijis sists. Kvalitatīvi restaurēts, tas bažas nesagādās. Protams, ir jēga novērtēt, vai “Audi 100” (arī “Audi 80”) ir vienāda platuma spraugas starp bagāžas nodalījuma vāku un virsbūvi, pacelt aizmugurējā sēdekļa spilvenu, lai pārliecinātos, ka grīda zem tā nav “uzmetusi krokas”.
Pilnpiedziņas auto “Audi Quattro” eļļu vēlams mainīt biežāk nekā parastajiem.
Īpaša uzmanība jāpievērš eļļas spiedienam. Viens no raksturīgiem “Audi” pieccilindru motoru defektiem ir eļļas noplūde caur galvas blīvēm no spiediena kanāla. Šo noplūdi var novērst, tikai nomainot galvas blīves.
Turbo automobiļiem jāpievērš uzmanība turbīnu stāvoklim un gaisa dzesētājiem. Nevajag izvairīties no “Audi” dīzeļmotoriem. 2,5 TDi noteikti ir vieni no drošākajiem un ātrākajiem dīzeļiem.
Latvijas ceļi dara savu
Vieni no raksturīgākajiem defektiem “Audi” mašīnām ir priekšējā rāmja bukšu, priekšējo apakšējo plauktu un stabilizatora ārējās bukses dilšana, kas ir Latvijas ceļu sekas.
Priekšpiedziņas “Audi” aizmugurējā tilta tipveida defekts ir lielo horizontālo bukšu izdilums, savukārt bremžu sistēma kalpo ilgi. Ja rodas problēmas ar rokas bremzi, nepieciešams aizmugurējo bremžu suportu remonts vai nomaiņa.
Speciālisti, pērkot automašīnu, iesaka pirms liktenīgās izvēles atvērt spēkrata durvis un pakustināt tās uz augšu un uz leju, tā pārbaudot eņģu nolietojumu un to fiksācijas stiprumu. Ja automobilim nav būtiskas ģeometriskas nobīdes no normas, tad pārējās lietas ir remontējamas ar mazām vai vidējām finanšu investīcijām.
Nevajag bīties, ka auto ir noskrējis 200 000 kilometru. Sen aiz kalniem laiks, kad auto nobrauca 15 000 līdz 20 000 kilometru. Prakse rāda, ka pašlaik vidēji auto Rietumeiropā nobrauc pat 10 000 kilometru mēnesī.