Ceturtdiena, 25. decembris
Stella, Larisa
weather-icon
+3° C, vējš 4.92 m/s, R-ZR vēja virziens

Latvijas autoceļi uz atjaunošanas sliekšņa

Ikviens redzam, kādā stāvoklī ir Latvijas autoceļi. Pagājusī ziema ar biežajām temperatūras svārstībām bija ceļiem īpaši nelabvēlīga.

Ikviens redzam, kādā stāvoklī ir Latvijas autoceļi. Pagājusī ziema ar biežajām temperatūras svārstībām bija ceļiem īpaši nelabvēlīga. Patlaban Satiksmes ministrijai un ceļu uzturētājiem ir izdevies kāpināt remontdarbu tempus, un bedrīšu remonts tiks pabeigts līdz Jāņiem.
Valsts Autoceļu fonda ieņēmumi šogad pildās atbilstoši plānotajam, tādēļ bedrīšu remontam papildus tiks iztērēts 720 000 latu.
Tomēr, lai ceļu stāvokli uzlabotu radikāli, ļoti daudziem ceļu posmiem jāveic pilnvērtīga seguma atjaunošana. Satiksmes ministrija ir sagatavojusi un iesniegusi apstiprināšanai valdībā programmu svarīgāko valsts autoceļu posmu kompleksai atjaunošanai un tiltu rekonstrukcijai laika posmam no 2003. līdz 2007.gadam. Programmas realizēšanai ik gadus nepieciešami apmēram 20 miljoni latu. Tā ir reāli iegūstama summa, ja Valsts autoceļu fondā tiks ieskaitīti 85 procenti no iekasētā akcīzes nodokļa par degvielu līdzšinējo 60 procentu vietā. Attiecīgus priekšlikumus Satiksmes ministrija ir jau iesniegusi valdībā, un esmu ļoti gandarīts, ka šādu nostāju tagad atbalstījusi arī Saeima. Protams, labi būtu, ja Autoceļu fondam varētu pārskaitīt 90 vai pat visus 100 procentus no akcīzes nodokļa. Taču 15 procenti ir zemniekiem un mežsaimniekiem atmaksājamā akcīzes nodokļa daļa, un to, manuprāt, nedrīkst izlietot citur.
Ceļu atjaunošanas programma paredz par papildu finansējumu katru gadu veikt remontus apmēram 40 objektos, atjaunojot un nostiprinot ap 160 kilometru ceļu ar melno segumu, kā arī rekonstruēt 20 līdz 30 lielākus un mazākus tiltus un pārvadus visā valstī.
Tuvākajos gados Gulbenes rajonā ieplānoti remontdarbi ceļu Gulbene – Balvi – Viļaka – Krievijas robeža, Smiltene – Velēna – Gulbene, Rēzekne – Gulbene, Pļaviņas – Madona – Gulbene un Litene – Alūksne un citos posmos.
Satiksmes ministrija turpinās īstenot arī lauku ceļu sakārtošanas programmu, kā arī, zinot pilsētu ielu bēdīgo stāvokli, atbalstīsim pašvaldību izstrādātos investīciju projektus pilsētu tranzīta ielu sakārtošanai.
Beidzamos mēnešos apsekojot ceļu stāvokli Latvijas rajonos, esmu pārliecinājies, ka remontdarbi notiek, negaidot valdības lēmumu par akcīzes nodokļa pārdali. Jau šogad Gulbenes rajonā tiks atjaunots sabrukušais melnā seguma posms uz ceļa Gulbene – Jaungulbene. Savukārt sakarā ar dzelzceļa maršruta slēgšanu tiks atjaunots melnais segums posmā Tirza – Jaungulbene – Liede, piebraucamais ceļš Litenei un divos gados tiks pabeigta 8,1 kilometra melnā seguma atjaunošana posmā Ūdrupe – Rankas stacija. Tiek izstrādāts arī projekts tiltam pār Dzirlu uz ceļa Gulbene – Balvi. Mani iepriecina tas, ka palielinoties ieņēmumiem Autoceļu fondā no akcīzes nodokļa par degvielu un transporta ikgadējās nodevas, arī pašvaldības ceļu uzturēšanai saņem līdzekļus vidēji par 30 procentiem vairāk nekā pērn. Ļoti vērtīgs papildinājums ir arī tie prognozētie 1,3 miljoni latu, ko ieņemam no transporta līdzekļu ikgadējās nodevas palielinājuma. Šī nauda tiks izlietota virzienu rādītāju un informācijas zīmju uzstādīšanai valstī. Pašlaik svarīgākais – lai līdzekļi tiktu izmantoti racionāli un tikai autoceļu vajadzībām.

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.