Gulbenes rajonā matemātikas eksāmenu kārtoja 369 pamatskolas 9.klases skolēni. Tā rezultāti apliecinājuši, ka lielākais klupšanas akmens viņiem bijuši teksta uzdevumi.
Gulbenes rajonā matemātikas eksāmenu kārtoja 369 pamatskolas 9.klases skolēni. Tā rezultāti apliecinājuši, ka lielākais klupšanas akmens viņiem bijuši teksta uzdevumi.
“Trešai daļai audzēkņu matemātikas eksāmena rezultātu vērtējums ir zemāks par četrām ballēm, bet salīdzinājumā ar iepriekšējiem gadiem procentuāli lielāks ir to darbu skaits, kas novērtēts ar astoņām, deviņām un desmit ballēm,” stāsta Gulbenes ģimnāzijas matemātikas skolotāja Līga Čakāne.
18,97 procenti vai 70 skolēnu, kas ir lielākais skaits, saņēmuši četru ballu novērtējumu, 57 – sešu, 55 – piecu, 17 – septiņu, 32 – astoņu, 24 – deviņu ballu novērtējumu, bet 13 skolēniem ir augstākais vērtējums. 48 audzēkņi eksāmenu matemātikā nekārtoja. Šim skaitam arī ir tendence palielināties.
“Uzskatu, ka, izpildot eksāmena testa daļu, skolēns varēja saņemt četras balles. Bija arī divi ne pārāk grūti uzdevumi,” vērtē L.Čakāne. Procentuāli vissliktāk rēķināti teksta uzdevumi, kas šogad bijuši par kustības ātrumu.
“Eksāmena darbam nav nekādas vainas. Citādāk ir, ja runājam par izglītības standartu, kas ir pārāk plašs, un mēs nespējam iestrādāt bērnā pamatprasmes. Domāju, ka četru ballu zināšanu vērtējumu vajadzētu saņemt katram, jo tas liecina, ka ir pamatzināšanas. Pedagogs vēlas, lai skolēns apgūst visu, ko paredz standarts, bet tas nav iespējams,” uzskata pedagoģe.
L.Čakāne stāsta, ka arī citos mācību priekšmetos, piemēram, ģeogrāfijā un ekonomikā, ir veicami matemātiskie aprēķini, kur atļauts izmanotot kalkulatoru. Matemātikas eksāmenā tas ir aizliegts, tāpēc ir jāprot veikt matemātiskās darbības arī bez palīgierīces.
Iemesli tam, ka vērtējums ir viena, divas un trīs balles, var būt dažādi.
“Piemēram, skaitliski nelielā lauku skolā, kur klasē mācās pieci, seši bērni, var gadīties, ka konkrētajā gadā rezultāti eksāmenā nav tik labi, bet, ja tas atkārtojas gadu pēc gada, tad cēlonis jārod citur,” saka L.Čakāne. Skolotāja uzskata, ka matemātikā līdzīgi kā zīmēšanā un mūzikā ir vajadzīgs talants.