Pēc centralizēto eksāmenu rezultātu pārskatīšanas vērtējums mainīts 61 skolēnam, kurš sākotnēji bija izkritis kādā no eksāmeniem, liecina Valsts izglītības satura centra (VISC) apkopotā informācija.
438 gadījumos lūgts pārskatīt vērtējumu 9.klases centralizēto eksāmenu darbos. Tas ir par 48 iesniegumiem mazāk nekā gadu iepriekš. Eksāmenu vērtējums mainīts 188 jeb 42 % no kopējā apelāciju skaita. Lielākajā daļā gadījumu vērtējums mainīts par vienu līdz diviem procentpunktiem.
261 apelācija iesniegta par matemātikas eksāmena rezultātiem, visbiežāk tāpēc, ka skolēns nesasniedza minimālo 10 % slieksni. Pēc apelācijas izskatīšanas labvēlīgu rezultātu matemātikas eksāmenā saņēma 14 skolēni, kuri nebija ieguvuši 10 %. Kopumā vērtējums mainīts 92 skolēniem.
Angļu valodas eksāmena rezultātus lūgts pārskatīt 107 gadījumos, bet par eksāmenu latviešu valodā iesniegtas 70 apelācijas. Pēc apelācijas izskatīšanas angļu valodas eksāmenā mainīts vērtējums 52 skolēniem, bet latviešu valodā – 44 skolēniem.
Pēc apelāciju izskatīšanas papildus izsniegti kopumā 18 sertifikāti skolēniem, kuri izkrita kādā no eksāmeniem. Tas ir divas reizes mazāk nekā 2023.gadā, jo pirms sertifikātu izsniegšanas visi nesekmīgie eksāmenu darbi tika vērtēti atkārtoti, skaidro VISC.
Pamatizglītībā apelācijas iesniegtas galvenokārt, jo daļa no kārtotājiem nebija apmierināti ar vērtējumu – gada vērtējums attiecīgajā mācību priekšmetā bijis augstāks nekā eksāmenā iegūtais. VISC atkārtoti aicina nesalīdzināt gada vērtējumu ar rezultātu centralizētajā eksāmenā, jo gada vērtējumu ietekmē arī skolēna ikdienas darbs, savukārt eksāmenā skolēns demonstrē visā pamatizglītības mācību laikā iegūtās zināšanas un prasmes.
Vidusskolas posmā šogad iesniegtas 1618 apelācijas jeb 2,7 % no kopējā eksāmenu darbu skaita. Vērtējums mainīts 610 gadījumos. Līdzīgi kā 9.klasēm, arī vidusskolā vērtējums apelācijas gadījumā visbiežāk mainīts par vienu līdz diviem procentpunktiem.
Vidusskolā visvairāk apelācijas iesniegumu saņemts par matemātikas optimālā līmeņa eksāmenu – 837 iesniegumi. No tiem 273 gadījumos skolēns nebija sasniedzis 15% minimālo slieksni un nesaņēma sertifikātu. Kopumā vērtējums mainīts 351 vidusskolēnam.
No 156 saņemtiem iesniegumiem par latviešu valodas optimālā līmeņa eksāmenu vērtējums mainīts 42 skolēniem. Savukārt angļu valodas optimālā līmeņa eksāmenā vērtējums mainīts 37 skolēniem no 102.
492 vidusskolēni lūguši pārskatīt vērtējumu kādā no augstākā līmeņa eksāmeniem, visbiežāk angļu valodā, bioloģijā, ķīmijā, matemātikā, sociālās zinātnēs un latviešu valodā un literatūrā. Apelācijas rezultātā vērtējums mainīts 169 skolēniem. Seši no viņiem pēc rezultātu pārskatīšanas eksāmenā ieguva minimāli nepieciešamo 15 % vērtējumu.
Savukārt par rezultātu matemātikas vispārīgā līmeņa eksāmenā saņemts 31 apelācijas iesniegums. Vērtējums mainīts 11 skolēniem, tostarp viens skolēns eksāmenā ieguva vismaz 15%.
Pēc rezultātu pārskatīšanas sertifikāti papildus izsniegti 43 skolēniem, kuri izkrita kādā no eksāmeniem. Tas ir par četriem skolēniem vairāk nekā gadu iepriekš, kad minimālais slieksnis eksāmena nokārtošanai bija par 5 % mazāks.
Lielākais punktu skaits eksāmenu vērtējumos tika mainīts gadījumos, kad izglītības iestādes bija ievadījušas neprecīzu informāciju Valsts pārbaudījumu informācijas sistēmā (VPS) par skolēna dalību eksāmenā, skolēni atbildes nebija ierakstījuši eksāmena atbilžu lapā vai, nosūtot eksāmena darbus uz VISC, sūtījuma aploksnē ievietota melnraksta jeb eksāmena materiāla lapa, nevis eksāmena atbilžu lapa. Rezultāti tāpat mainīti skolēniem, kuri uzdevumus risinājuši netradicionālā veidā.
Citos gadījumos vērtējums mainīts saistībā ar valodu eksāmenu mutvārdu daļu. Skolēna sniegumu eksāmena laikā vērtē izglītības iestādē. Pārskatot mutvārdu daļas audioierakstus, VISC vērtētāji konstatējuši gadījumus, kad netika ievēroti vērtēšanas kritēriji un skolēniem piešķirti nepamatoti zemi vai pārāk augsti vērtējumi. Tāpat bijuši gadījumi, kad vērtētāji kļūdījušies, ievadot mutvārdu daļas vērtējumu VPS.
Aizvadītajā centralizēto eksāmenu sesijā darbus vērtēja ap 1200 skolotāju, no kuriem daļa to darīja pirmo reizi. VISC atzīst, ka vērtējumus varēja ietekmēt arī pieredzes trūkums un kopējā pedagoga aizņemtība, paralēli pildot arī tiešos pienākumus izglītības iestādē.
VISC šajā mācību gadā metodiskajos semināros turpinās iepazīstināt skolotājus ar eksāmenu vērtēšanas kritērijiem, kā arī aicinās izglītības pārvaldes pievērst uzmanību tam, lai valodu centralizēto eksāmenu mutvārdu daļas vērtētāji pārzinātu vērtēšanas kārtību.
Aģentūra LETA jau rakstīja, ka gan pamatskolas, gan vidusskolas absolventi zemākos rezultātus uzrādījuši matemātikas eksāmenā.
VISC pirmie provizoriskie rezultāti liecina, ka 9.klases skolēni matemātikas eksāmenā ieguvuši vidēji 43,2 %. 654 skolēnu sniegums eksāmenā novērtēts zem 10 %, un eksāmenu viņi nav nokārtojuši.
Savukārt optimālā līmeņa centralizētajā eksāmenā matemātikā 15 % minimālo kopvērtējuma slieksni nav sasnieguši ap 2700 vidusskolēnu, pārsvarā 11.klases skolēni, tālmācības programmu izglītojamie un profesionālās izglītības iestāžu trešā kursa audzēkņi. Šajā eksāmenā vidusskolēnu vidējais rezultāts ir 34 %.
Reklāma