
2024./2025. mācību gadā pasaulē lielākajā loģiskās un algoritmiskās domāšanas konkursā “Bebr[a]s” piedalījies rekordliels skolēnu skaits. Lai izceltu Latvijas skolas, kurām izdevies starptautiskajā konkursā iesaistīt proporcionāli visvairāk skolēnu, jau septīto gadu tiek publicēts ““Visma” skolu indekss”. Starp 100 skolām Rankas pamatskola ierindojas 57. vietā, Lejasciema pamatskola – 59. vietā.
Kopumā konkursā iesaistījās 39 377 skolēni no 359 Latvijas skolām, tas ir par 20 % vairāk nekā iepriekšējā gadā.
“Visma” Mārketinga projektu vadītāja Elīna Meiere-Taulavičus informē, ka starptautiskais informātikas un algoritmiskās domāšanas konkurss “Bebr[a]s” ir pasaulē lielākais informātikas un loģiskās domāšanas izaicinājums. Ik gadu konkursā piedalās vairāki miljoni skolēnu no vairāk nekā 70 pasaules valstīm.
Konkurss paredzēts, lai veicinātu STEM izglītību. STEAM ir zinātnē (Science), tehnoloģijās (Technology), inženierzinātnēs (Engineering), mākslā (Arts) un matemātikā (Math) balstīta mācīšanās metode, integrējot minētās disciplīnas.
Rankas pamatskolai – visaugstākie rādītāji Gulbenes novadā
Rankas pamatskola konkursā “Bebr[a]s” piedalās jau sesto gadu.
“Lai piedalītos konkursā, nepieciešama loģiskā domāšana, matemātiskās prasmes un zināšanas datorzinībās. Konkursā, protams, tiek vērtēti rezultāti, taču interesanti, ka tiek akcentēts dalībnieku skaits un tieši tas, cik skolēni aktīvi piedalās konkursā “Bebr[a]s”, nosaka, vai šī skola iekļūst 100 skolu “topā”. Esam ierindojušies 57. vietā no 100 skolām, piedaloties 78 % skolas skolēnu, tas ir labākais rādītājs novadā. Ļoti priecājamies par šādu rādītāju, jo iekļaujošas izglītības kontekstā cenšamies pēc iespējas vairāk radīt skolēniem iespējas attīstīt un pārbaudīt savas prasmes,” pauž Rankas pamatskolas direktore Aiga Loseva.
Viņa mudina arī citas novada skolas piedalīties šajā konkursā un paaugstināt Gulbenes novada rādītājus STEAM izglītības nozarē.
Iekļūšana “topā” aizvien izaicinošāka
E.Meiere-Taulavičus uzsver, ka indeksā tradicionāli iekļautas 100 skolas, kurās izdevies konkursā iesaistīt vislielāko proporciju no visiem skolas 4.–12. klašu skolēniem. Palielinoties dalībskolu skaitam, iekļūšana “topā” kļūst aizvien izaicinošāka. Šogad “apakšējais slieksnis” bija 62 % iesaistītu skolēnu. Salīdzinājumam – 2019. gadā, kad pirmo reizi tika sastādīts indekss, lai iekļūtu “topā”, bija nepieciešams vien 31 % konkursā iesaistītu skolas skolēnu.
“Šis konkurss ir lielisks piemērs tam, kā ikvienam skolēnam tiek dota iespēja pilnveidot algoritmisko un loģisko domāšanu, kas ir būtiska ne tikai IT (informācijas tehnoloģijas) jomā, bet arī jebkurā citā profesijā. Latvijas jauniešu augstie sasniegumi starptautiskajā datorprasmju pētījumā apliecina viņu potenciālu, un mūsu uzdevums ir palīdzēt šo potenciālu attīstīt tālāk, lai tehnoloģijas kļūtu ne tikai par ikdienas sastāvdaļu, bet arī par līdzekli jaunu zināšanu un iespēju apguvei,” uzsver konkursa atbalstītāja, nodibinājuma “IT Izglītības fonds” projekta “Start(IT)” vadītāja Anda Priedīte.
Reklāma