Abonē e-avīzi "Dzirkstele"!
Abonēt

Reklāma

Izjucis pērn remontētais ceļš Tirza-Stāķi; būvniekiem būs jāveic defektu labošana

“Dzirkstele” jau rakstīja, ka valsts autoceļa Ozoli-Liezēre-Tirza-Stāķi remontdarbi tika pabeigti pērn 15.oktobrī un notika trijos posmos. Pirmajā posmā no Tirzas līdz krustojamam ar vietējo autoceļu Sinole-Tirzas stacija (37,22. līdz 41,67.km) uz esošā grants ceļa posma veikta divkārtu virsmas apstrāde, un tas ieguva tā saucamo melno segumu. Foto: no “Dzirksteles” arhīva.

Daudzi autovadītāji ir sašutuši par Tirzas ceļa caur Galgausku slikto stāvokli. Tirzas pagasta pārvaldē “Dzirkstele” noskaidroja, ka patiešām šāda problēma ir, un arī citi iedzīvotāji ir par to sūdzējušies.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Arī “Dzirkstele” saņēma kāda lasītāja sašutuma pilni vēstuli, kurā viņš informē par slikto šī ceļa stāvokli, lai gan pagājušajā gadā tur tika veikts remonts.

Saistību ar ralliju noliedz

Kāds Tirzas pagasta iedzīvotājs slikto šī ceļa stāvokli saista ar ralliju “Sarma”. “Protams, pasākums “Sarma” izdevies un cilvēkiem bija nepieciešams šī Covid-19 laikā, bet interese ir par ceļa Tirza-Gulbene stāvokli. Tikko mēs, visi Tirzas iedzīvotāji, beidzot priecājāmies par jauno ceļa segumu – melno asfaltu. Kāds tas ir tagad pēc šī rallija? Vienkārši drausmas! Vietām tā sabojāts, ka tik turies! Sakarā ar tiem ātrumposmiem rallija mašīnas vienkārši sadangāja asfaltu. Gribētu zināt, kas tagad atbildēs par remontdarbiem? Tomēr tikko jauns ceļa segums bija. Tagad mums, iedzīvotājiem, atkal apgrūtina braukšanas apstākļus,” saka Tirzas pagasta iedzīvotājs.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Viens no rallija “Sarma” organizatoriem Jānis Sniedzāns noliedz izskanējušos pārmetumus, sakot, ka rallija laikā ceļi bija sasaluši. “Un nav nevienas sūdzības un vainas nevienam ceļam tur, kur bija ātrumposmi, kur nu vēl par ceļiem, kur bija pārbraucieni kā pa šo,” saka J.Sniedzāns.

Jūk ārā visā platumā

“Dzirkstele” sazinājās ar Galgauskas pagasta pārvaldes vadītāju Jāni Kupci, kurš tagad ir braucis pa šo ceļu, un saka: “To, kāpēc ir šāds ceļš – vai no rallija vai ne, manuprāt, var pateikt tikai eksperti. Braucu pa šo ceļu uz Tirzu, tur jau tas jūk ārā visā platumā. Tāds ceļš ir viscaur – gan pirms tilta, gan pēc tilta un pirms pašas Tirzas. Tas ir tas zemes posms, kur veica dubulto apstrādi. Tagad ir diezgan bēdīgi. Dubultā apstrāde ir izkususi, bet no kā? Gandrīz visi akmentiņi ir nost. Kamēr uzsalis, tikmēr jau ir labi, bet, tiklīdz sāk laisties vaļā, tā viss,” stāsta J.Kupcis.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Problēmu ar ceļu stāvokli Gulbenes novada domes sēdē vakara, 24.februārī, akcentēja arī deputāte Guna Pūcīte, pieminot gan šo ceļu, gan arī sabrukušo ceļa posmu uz Gulbenes-Smiltenes šosejas.

Gulbenes novada domes priekšsēdētājs Andis Caunītis domes sēdē komentēja, ka Tirzas ceļa posmu un situāciju, kāda tur izveidojusies, bija devies apskatīt Gulbenes novada pašvaldības Īpašumu pārraudzības nodaļas vadītājs Kristaps Dauksts kopā ar VSIA “Latvijas valsts ceļi” Gulbenes nodaļas vadītāju Laimoni Aumeisteru. “Šim ceļam ir garantijas laiks. Varētu būt bijušas tehnoloģiskas problēmas, uzklājot dubulto segumu. Garantijas ietvaros uzņēmējam prasīs šo problēmu atrisināt, bet secinājumi būs jāizdara – vai nav ievērots tehnoloģiskais process, uzklājot virsmu, vai pavasara periodā šis dubultais virsmas segums jau savlaicīgi jāierobežo ar svara ierobežojumiem,” teica A.Caunītis.

“Dzirkstele” sazinājās arī ar VSIA “Latvijas Valsts ceļi”. “2021.gadā AS “8.CBR” veica valsts vietējā autoceļa Ozoli-Liezēre-Tirza-Stāķi posma 37,315.-41,671.km seguma atjaunošanu. Seguma atjaunošanas gaitā tika sakārtota ūdens atvade, izbūvēts minerālmateriālu pamats un veikta divkārtu virsmas apstrāde. Tika veikts arī tilta pār Tirzas upi remonts un tilta pieejās, uz tilta tika izbūvēta karstā asfaltbetona sega. Diemžēl ziema un nepastāvīgie laikapstākļi ir identificējuši nepilnības un defektus veiktajos darbos. Problēmu pastiprina arī lielais mitruma daudzums, kas veicina grants ceļa pamatnes pārmitrināšanos. Patlaban daļā seguma ir vērojams būtisks virsmas apstrādes šķembu zudums, segumā ir izveidojušās bedres, uz ceļa ir arī brīvās šķembas. Tāpēc ir ieviests transporta pilnās masas ierobežojums līdz 10 tonnām, kā arī tiek ieviesti maksimālā ātruma ierobežojumi. Pavasarī, iestājoties labvēlīgiem laikapstākļiem, būvniekiem par saviem līdzekļiem būs jāveic defektu labošana,” informēja VSIA “Latvijas Valsts ceļi” Komunikācijas daļas vadītāja Anna Kononova.

– Inita Savicka

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.

Komentāri (7)

  1. Tāds pats arī ir Liepa -Smiltene,vvasaru nedagaidīs!.Dubultapstrādes kaka.Diez kāds ir uz Drustiem modernais lielceļš?.

  2. Dien dienā braucot uz darbu, gan neredzēju dubulto apstrādi, tikai vienu kārtu. Vai arī dubultā apstrāde skaitās uz piķa uzbērtie akmentiņi. Pašlaik vajadzetu varbūt nogreiderēt citādi ratus var nolauzt.

  3. Braucu katru dienu pa šo ceļu, redzēju kā tika veikti darbi. Uz jau pārmitrinātas mālainas grants tika uzklāta šķemba pie zemas gaisa temperatūras.

  4. Ceļam uzlikti ietobežojumi bet smagās mašīnas kā braukušas tā brauc, īpaši naktīs, lai policija pastāv un pārbauda, redzēs cik liela kustība

  5. Kārtējais labais 8CBR veikums, cepuri nost.
    Vispār tam kantorim nevajadzētu dod ceļus labot, ne pie kā laba tas nav novedis

  6. Cik ilgi būs jāgaida, kad sāks kaut ko darīt? Jau defektus konstatēja, bet remonta kā nav tā nav?

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Dzirkstele.lv komanda.