
Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) plāno palielināt vadītājiem piemēroto sodu punktu skaitu par atļautā ātruma pārsnigšanu, apdzīšanas pārkāpumiem, telefona lietošanu braucot, nepietiekamu riepu protektora dziļumu un citiem, trešdien Ceļu satiksmes drošības padomes sēdē informēja CSDD valdes priekšsēdētājs Aivars Aksenoks.
Viņš minēja, ka CSDD noteikumu projekts, kas paredz mainīt pārkāpumu uzskaites punktu sistēmu, tiks iesniegts Satiksmes ministrijai.
Sakrājot 16 soda punktus, vadītājam piemēro transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegumu uz vienu gadu, savukārt vadītājiem, kuru stāžs ir mazāks par 2 gadiem, aizliegumu piemēro no desmit punktiem, liecina Ministru kabineta noteikumi.
Patlaban netiek piemēroti soda punkti par atļautā ātruma pārsniegšanu no 11 kilometriem stundā (km/h) līdz 20 km/h, bet plānots, ka par šādu pārkāpumu turpmāk tiks piešķirts viens soda punkts.
Savukārt par ātruma pārkāpšanu no 21 līdz 30 km/h plānots palielināt punktu skaitu no viena uz diviem, 31 līdz 40 km/h – no diviem līdz trim, tādējādi katrā diapazonā palielinot punktu skaitu par vienu. Savukārt, pārsniedzot atļauto ātrumu par vairāk nekā 71 km/h, sodu punktu skaits palielinātos no pieciem uz astoņiem soda punktiem.
Tāpat plānots palielināt punktu skaitu par pārkāpumiem apdzenot. Piemēram, par ceļa zīmes “Apdzīt aizliegts” pārkāpšanu soda punktu skaitu plāno palielināt no viena līdz trīs punktiem, kā arī pa apdzīšanu regulējamos krustojumos soda punktu skaits palielinātos līdz trīs punktiem.
Aksenoks informēja, ka soda punkti palielināsies par pārkāpumiem pie dzelzceļa, par tālruņa lietošanu braucot, nepietiekamu riepu protektora dziļumu un citiem. Savukārt par braukšanu satiksmē bez valsts tehniskās apskates vadītājs turpmāk saņemtu vienu soda punktu, nevis divus, kā arī par transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas nelietošanu – vienu soda punktu.
Pārkāpumu uzskaites punkti ir spēkā divus gadus no to piešķiršanas brīža, bet, ja tiek izdarīts pārkāpums, par kuru piešķir astoņus punktus, tie ir spēkā piecus gadus, liecina informācija CSDD mājaslapā.
Patlaban, ja vadītājam ir uzkrāti četri soda punkti, tiek saņemts brīdinājums rakstiskā veidā, savukārt par astoņiem punktiem vadītājs saņem nosūtījumu uz kursiem, kas ir jāapmeklē sešu mēnešu laikā. Ja sešu mēnešu laikā vadītājs to neizpilda, tiek saņemti vēl divi soda punkti, tādējādi jaunajiem vadītājiem tiek aizliegts vadīt transportlīdzekli uz gadu.
Aksenoks skaidroja, ka patlaban plānots, ka pirmo ziņu vadītājam vajadzētu sūtīt no sešiem soda punktiem, faktiski apvienojot brīdinājumu ar nosūtījumu uz kursiem.
“Nav pareizi, ka sodu punktu skaits tiek palielināts, ja kursi netiek apmeklēti, jo tie patlaban ir tikai Rīgā. Vienlaikus daudz pārmetumu tiek konstatēti attiecībā uz sešu mēnešu izpildi, jo vadītāji sniedz izziņas par slimošanu, strādāšanu ārzemēs, kas apgrūtina gan CSDD darbību, gan rada neizpratni autovadītājiem,” skaidroja Aksenoks.
Viņš norādīja, ka tiks piedāvāts risinājums, ka kursus vadītājiem piedāvās apmeklēt līdz pat brīdim, kad vadītāji būs sakrājuši 12 punktus, kad tiek nosūtīts uzaicinājums uz CSDD teorētisku eksāmenu kārtošanu. Ja eksāmens netiks izpildīts, plānots, ka soda punkti nepalielināsies, tomēr no uzkrātiem 16 soda punktiem visiem vadītājiem tiek aizliegts vadīt transportlīdzekli uz gadu.
CSDD ieskatā šāda pieeja būtu efektīvāka, vienlaikus nemazinot “audzināšanas” faktoru.
CSDD ir valsts akciju sabiedrība. Direkcija reģistrē transporta līdzekļus Latvijā, izsniedz vadītāju apliecības, veic automašīnu tehnisko apskati un sniedz citus pakalpojumus. Direkcijas kapitāldaļu turētājs ir Satiksmes ministrija.
Totalitāra nacistiska valsts, kurā ir tikai sodi, sodi, sodi!
Pasaki to tiem, kas pa koplietošanas ceļu velk kā tērēti, dzen pa diviem vai pat vairāk auto, nerēķinoties ar to, ka kādu citu tuvinieki mājās gaida. Ja lielai daļai domāšana kā slāvu sādžā, tadte palidzēs tikai stingri sodi.
Un kas tad man liedz apdzīt divus, trīs, piecus auto, kas velkas pa koplietošanas ceļiem kā tērēti?
? 06.03.2025 10:37
___________________
Tas, ka tev ir pašnāvnieciskas tieksmes “zemu lidot” pa mūsu ceļiem kādi tie ir, un uz ceļiem atrodas arī braucēji – kuriem galvenais nav ātrāk tikt uz priekšu steidzoties, bet gan vienmēr būt laikā – ir tavas problēmas.
Apmierini tās citur , ne uz koplietošanas ceļa!!!!
Vakar braucu ceļa posmā Gulbene-Smiltene. 95-98km/h. Tā jau ir max. atļautā ātruma pārsniegšana. Man kā stāvošam visi vilka garām. Tā kā būtu nu labak paklusējis par to vilkšanos. Te ir smagas problēmas cilveku galvā. Ko maina tas, ka tu 2-3 minūtes ātrāk tiksi galā?
Un? Es braucu no Balviem. Trīs kā tērēti vilkās uz 70 km/h viens otram pakaļas ostot. Jāvelkas aiz tādiem 30 km vai jāapdzen? Interesanti, kur tādi tiesības ir likuši? Ja nevari ātrāk par 70 pabraukt, sēdi mājās! Tepat pa Brīvības ielu ir daži, kas visā garumā 30 km/h traucas kā vēji…. Visiem, kuri bez iemesla brauc 21-30km/h zem atļautā, būtu jāliek tādi paši sodi, kā par pārsniegšanu!
Iemācies lasīt! Kur Tu manā jautājumā kaut ko par zemu lidošanu izlasīji? Kāda tam sakars lēno apdzīšanu?
Jautajuma zīmei 06.03.2025 10:56
Vakar braucu ceļa posmā Gulbene-Smiltene. 95-98km/h. Tā jau ir max. atļautā ātruma pārsniegšana. Man kā stāvošam visi vilka garām. Tā kā būtu nu labak paklusējis par to vilkšanos. Te ir smagas problēmas cilveku galvā. Ko maina tas, ka tu 2-3 minūtes ātrāk tiksi galā?…varu parakstīties zem katra tava vārda.
Ne jau par 2-3 minūtēm iet runa. Ja dienā nobrauc 10-30 km, tad vari aiz lēnajiem vilkties, patiešām, 2-3 min neko nenozīmēs. Bet es dažreiz dienā nobraucu 750 kilometrus, tad tās, lēno 70km/h braucēju dēļ, nav viss 2-3 min uz maršrutu, bet gan 2h 38min!!! Un tas jau ir pilnīgs pamats teikt: dārgie 70 km/h braucēji, palieciet mājās, ja ir aizmirsts autoskolā mācītais, t.i. ausīs neskan instruktora bieži atgādinātais: uz cik ir jābrauc; kāds ir atļautais ātrums u.t.t. Jauku vakaru! 🙂