Abonē e-avīzi "Dzirkstele"!
Abonēt

Reklāma

Pēdējos gados palielinājies OCTA negadījumu skaits, kuros iesaistīti motobraucēji

Foto: “Pexels’.

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) statistika liecina, ka pagājušajā gadā OCTA apdrošinātājiem pieteikti 687 ceļu satiksmes negadījumi (CSNg), kuros bijis iesaistīts mototransporta līdzeklis. Salīdzinājumam 2022.gadā apdrošinātājiem tika pieteikti 537 CSNg, bet vēl gadu iepriekš – 518 negadījumi ar mototransporta līdzekļa iesaisti. Pēdējos desmit gados CSNg skaits, kuros iesaistīti motobraucēji, pieaudzis par 37 %.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Pēdējo gadu laikā, īpaši pēcpandēmijas periodā, ļoti strauji audzis reģistrēto mototransporta līdzekļu skaits. Uz 2023.gada 31.decembri Latvijā bija reģistrēti 79 743 motocikli, gadu iepriekš – 75 363, bet 2021.gadā – 70 877.

“Tāpat CSNg skaits, kuros iesaistīti mototransporta līdzekļi, vistiešākajā mērā korelē arī ar laikapstākļiem – jo garāks ir gada siltais periods, jo lielāks ir negadījumu skaits. Visā valstī 2023. gads bija saulaināks nekā vidēji klimatiskās standarta normas periodā. Latvijas austrumos vietām saule spīdēja pat 10 % virs ierastā. Jau marta sākumā uz ielām bija novērojami pirmie nepacietīgie motobraucēji, savukārt motobraucējiem nelabvēlīgi laikapstākļi rudenī iestājās vien novembra sākumā,” stāsta LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

Statistika liecina, ka pērn mototransporta līdzekļi bijuši iesaistīti 687 CSNg, tas ir lielākais negadījumu skaits pēdējo desmit gadu laikā.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

“Motobraucēji biežāk ir CSNg cietušie, nevis izraisītāji. No pērn apdrošinātājiem pieteiktajiem negadījumiem, kuros bijis iesaistīts motorizēts divriteņu spēkrats, 325 gadījumos mototransportlīdzekļa vadītājs bijis CSNg izraisītājs, bet 362 gadījumos – cietušais,” skaidro J.Abāšins, piebilstot, ka pēdējos 10 gados motobraucēji 2509 gadījumos atzīti kā CSNg izraisītāji, savukārt 2695 gadījumos – kā cietušie.

Vidējā atlīdzība par motobraucēju nodarītajiem zaudējumiem CSNg rezultātā pērn bija 1234 eiro, bet par negadījumiem, kuros motobraucēji bija kā cietušie – 1823 eiro. Desmit gadu laikā vidējā atlīdzība par motobraucēju izraisītiem CSNg augusi par 12 %, bet gadījumos, kad mototransporta līdzeklis bijis cietušais – pat par 26 %.

“Jāatzīmē, ka maldīgs ir priekšstats, ka CSNg, kuros iesaistīti motobraucēji ir raksturīgi ar salīdzinoši mazākiem nodarītajiem zaudējumiem. Tā, piemēram, lielākā atlīdzība, kas izmaksāta par negadījumu, kurā bijis iesaistīts motobraucējs, ir 163 000 eiro par CSNg, kas noticis 2018.gadā,” informē LTAB valdes priekšsēdētājs,

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Lai arī oficiālā motosezonas atklāšana šogad ieplānota vien 27.aprīlī, salīdzinoši siltie laikapstākļi sekmējuši to, ka jau marta beigās uz Latvijas ceļiem parādījušies pirmie motobraucēji. LTAB aicina motobraucējus savlaicīgi iegādāties OCTA, lai pasargātu sevi un citus satiksmes dalībniekus no nevajadzīgām likstām un tēriņiem, kas var rasties CSNg rezultātā.

1997. gadā Latvijā tika ieviesta OCTA sistēma. Tiesības veikt OCTA apdrošināšanu Latvijā ir AAS “Balta”, AAS “Baltijas Apdrošināšanas Nams”, AAS “BTA Baltic Insurance Company”, “Compensa Vienna Insurance Group” ADB Latvijas filiāle, “ERGO Insurance” SE Latvijas filiāle, ADB “Gjensidige” Latvijas filiāle, “If P&C Insurance” AS Latvijas filiāle, “Swedbank P&C Insurance” AS Latvijas filiāle un «Balcia Insurance» SE.

Līdzīgi raksti

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Gulbenes novads - Dzirkstele.lv komanda.

casibom giriş casibom bahsegel jojobet