Abonē e-avīzi "Dzirkstele"!
Abonēt

Reklāma

PTAC aicina rūpīgi izvērtēt telemārketingā piedāvātos uztura bagātinātājus, visbiežāk cieš seniori

Foto: “Pexels”.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) pēdējā laikā saņem arvien vairāk patērētāju sniegtu informāciju par dažādiem komersantiem, kuri, izmantojot dažādus saziņas kanālus (telefona zvans, e-pasta vēstule, tīmekļvietne), piedāvā pasūtīt bezmaksas uztura bagātinātājus, piemēram, D vitamīnu. Šādas situācijās pārsvarā cieš patērētāju viegli ievainojamās grupas (pārsvarā seniori).Veicot šāda veida pasūtījumu, patērētājam jāsedz piegādes (pasta) izdevumi.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Nereti šādās situācijās patērētāji neapzinās, ka, piekrītot saņemt preci bez maksas, patiesībā tiek noslēgts ilgtermiņa līgums ar regulārām piegādēm un samaksas pieprasījumu par atsūtītajām precēm. Komersants šādā veidā, solot dažādus šķietami izdevīgus nosacījumus, cenšas panākt, ka patērētājs noslēdz ilgtermiņa distances līgumu par piedāvāto produktu abonēšanu. Patērētāji saziņā ar PTAC norāda, ka informācija par ilgtermiņa saistībām tiem nav pienācīgi izskaidrota.

Svarīgi:

  • Veicot pasūtījumu, PTAC aicina iepazīties ar līguma noteikumiem, ieskaitot informāciju par to, ka tiek noslēgts ilgtermiņa līgums par uztura bagātinātāju piegādi un visām ar to saistītām izmaksām. Šādai informācijai ir jābūt pieejamai, pirms patērētājs vēl ir uzsācis pasūtīšanas darbības. Patērētājiem nevajadzētu piekrist piedāvājumam, ja nav skaidras visas izmaksas un/vai līguma noteikumi.
  • Ja patērētājs ir piekritis līgumam un to noslēdzis, bet nevēlas saņemt preces, 14 dienu laikā, nesniedzot nekādu pamatojumu, ir iespējams atteikties no precēm un izbeigt līgumu atbilstoši uzņēmuma sniegtajam atteikuma veidam (rakstveidā vai elektroniski).
  • Uzņēmumam jānodrošina distances līguma noteikumi un atteikuma tiesību veidlapa tīmekļa vietnē vai jānosūta patērētājam e-pasta vēstulē ne vēlāk kā preces piegādes brīdī.
  • PTAC atgādina – ja prece nav pasūtīta, patērētājam nav pienākums to pieņemt un apmaksāt.

PTAC aicina patērētājus rūpīgi izvērtēt telemārketingā piedāvāto preču, arī uztura bagātinātāju, iegādes nepieciešamību, kā arī nepieciešamības gadījumā konsultēties ar ārstu.

Ja patērētajiem rodas neskaidrības vai jautājumi saistībā ar iepriekš minēto preču iegādes veidu, noslēgtajiem līgumiem, atteikuma tiesībām u.c., PTAC aicina vērsties PTAC, zvanot pa tālruni 65452554 vai rakstot uz e-pastu: pasts@ptac.gov.lv. Ja komersants reģistrēts citā Eiropas Savienības dalībvalstī: info@ecclatvia.lv.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Gulbenes novads - Dzirkstele.lv komanda.