Abonē e-avīzi "Dzirkstele"!
Abonēt

Reklāma

Turpinās Kalnienas ceļa nedienas

Vairākos Gulbenes novada teritorijā esošā ceļa Alūksne-Kalniena-Gulbene kritiskajos posmos, starp Kalnienu un Punakrogu, pagājušajā piektdienā tika iebērtas šķembas. Diemžēl tas kārtējo reizi ir tikai īslaicīgs risinājums, lai ceļu uzturētu ciešamā stāvoklī. Foto: Gatis Bogdanovs

“Latvijas Valsts ceļi”: cerību uz drīzu risinājumu nav

Ne pirmo pavasari “Dzirkstele” uzklausa Kalnienas iedzīvotāju lūgumu palīdzēt vai vismaz aktualizēt problēmu par ceļa Alūksne-Kalniena-Gulbene kritisko stāvokli.

Arī pagājušās nedēļas nogalē daži šī ceļa posmi vairāk atgādināja tikko uzartu lauku, nevis mūsdienām atbilstošu, sakārtotu infrastruktūru. Pēc vietējo iedzīvotāju uzstājīgiem lūgumiem piektdien kritiskākajās vietās tomēr tika iebērtas šķembas un ceļš noplanēts, taču tas ir tikai īslaicīgs risinājums, vairāk lai nomierinātu iedzīvotājus, nevis uzlabotu ceļa stāvokli.

Arī reizēs, kad notika iedzīvotāju tikšanās ar Gulbenes novada pašvaldības pārstāvjiem, vienmēr tika pieminēta ceļa Alūksne-Kalniena-Gulbene problēma, kas skar ne tikai Kalnienas iedzīvotājus.
Litenes, Stāmerienas un Stradu pagastu apvienības pārvaldes vadītājs Vilnis Lapiņš uzsver, ka šis ceļš tomēr ir valsts pārziņā, tāpēc pašvaldības ietekme uz šiem procesiem ir minimāla.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Vilnis Lapiņš

Sašutums robežojas ar bezspēcību
“Es ļoti gribētu, lai tiktu rasts kāds risinājums attiecībā uz šo ceļu. Taču mani kā pārvaldes vadītāju klausās vismazāk. Lielāka ietekme ir iedzīvotājiem, kuri ceļ trauksmi. Viņos ieklausās vairāk. Manuprāt, ceļa pārbūvi varētu sadalīt divās daļās. Svarīgākais ir posms no Stāmerienas pagrieziena līdz Kalnienai. Ja šo posmu varētu sakārtot un uzliet tam kaut pašu vienkāršāko melno segumu, tad Kalniena jau būtu sasniedzama pa asfaltu. Otrajā kārtā varētu būt runa par posmu no Gulbenes, tad jau vispār būtu labi. Līdzīgā situācijā ir ceļš uz Daukstēm, arī tur līdz šim nav risinājuma. Es ļoti ceru, ka kāds no “Latvijas Valsts ceļiem” sadzirdēs šo palīgā saucienu, bet ietekmēt šo procesu pagaidām nav mūsu spēkos,” atzīst V. Lapiņš.

Aivars Zelčs

Kalnienas iedzīvotājs un uzņēmējs Aivars Zelčs “Dzirkstelei” atzīst, ka nav vairs spēka cīnīties. “Sajūta tāda, ka visiem šī problēma ir vienaldzīga. Cik nav runāts, cik nav rakstīts, viss bez rezultāta. Nolemtības sajūta. Maz jau mūsu ir, kas par šo lietu cīnās, pārējie sakož zobus un brauc. Brauc un labo mašīnas. Es savai ritošo daļu laboju vairākas reizes gadā, sīkumos pat nepārtraukti, nemaz nerunājot par tās mazgāšanu. Arī klienti pie manis brauc no citiem novadiem, un viņi par šo ceļu šausminās. Tas nav tikai mūsu Kalnienas iedzīvotāju subjektīvais viedoklis, visi to saprot,” saka A. Zelčs.

Problēma un vilšanās sajūta visu gadu
“Problēma jau nav tikai pavasaros un rudeņos. Karstumā un sausā laikā pamatīga “trepe”, bet lietus gadījumā viss skalojas ārā. Tas ceļš netur, sevišķi smagās mašīnas, kas nāk no karjera. Šis pavasaris bija maigs un labvēlīgs, sniega un ledus uz ceļa praktiski nebija, bet tāpat ūdens tecēja un veidojās dubļu vannas. Citādāk jau nevar būt, jo apaugums ceļa malās ir vairāk par pusmetru. Var taču sākt ar mazumiņu, kaut notekgrāvju izveidošanu. Vietējiem pat būtu kur likt izņemto augsnes kārtu, un tās izmaksas taču nav kosmiskas,” domā A. Zelčs. Viņš atgādina, ka nauda uz ziemas tīrīšanas rēķina šoziem ir ietaupīta, tāpēc to varētu izmantot vismaz grāvju sakārtošanai.

Foto: Gatis Bogdanovs

“Laikā, kad dibināju savu uzņēmumu, šī ceļa rekonstrukcija bija iekļauta pārbūves plānos, tad to izņēma un vairs neatgriež. Es no savas puses esmu veicis investīcijas, lai attīstītos, uz ko valsts mani mudina nepārtraukti, bet pretī saņemu vilšanos. Jūtos apkrāpts un uzskatu, ka šāda attieksme mazina manu ieguldījumu vērtību. Arī pašā ciematā asfalts brūk kopā, nav vairs, kur ielāpu uzlikt. Asfaltam taču ir kādi piecdesmit gadi, vai tad tiešām nebūtu laiks atjaunot?” savu sašutumu pauž A. Zelčs.

“Latvijas Valsts ceļi” “Dzirksteli” informē, ka cerību uz drīzu risinājumu praktiski nav.

“Ja runa iet par melnā ceļu seguma uzlabošanu, tad tuvākā laika posmā, kas tiek plānots uz trīs gadiem, visticamāk, šis ceļš netiks iekļauts. Iemesls tam ir naudas trūkums. It sevišķi šobrīd, kad ir lielas problēmas ar “Rail Baltica” projektu. Ja runa iet par ceļu uzturēšanas ikdienas naudu, tad nelieliem uzlabojumiem to var atrast. Šī finansējuma ietvaros noņemt apaugumu un izrakt notekgrāvjus vismaz kritiskajās vietās ir iespējams. Tomēr visā posmā no Kalnienas līdz pagriezienam uz Stāmerienu tas būs jau diezgan nereāli. Ir arī citi “sāpīgi” posmi novadā, kā, piemēram, ceļš uz Daukstēm, un abos šajos maršrutos kursē satiksmes autobusi. Šiem posmiem vajadzētu būt prioritātei, taču šā brīža apstākļos solīt neko nav iespējams,” atzīst “Latvijas Valsts ceļu” pārstāvis.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

#SIF_MAF2024 #manspagastsmanapilsēta

Mediju atbalsta fonda ieguldījums no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par saturu atbild “Dzirkstele”. Publikācija tapusi projektā “Mans pagasts, mana pilsēta” sadarbībā ar laikrakstiem “Staburags”, “Zemgales Ziņas”, “Bauskas Dzīve”, “Ziemeļlatvija”, “Alūksnes un Malienas Ziņas” un “Latvijas Avīze”.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (12)

  1. Redz, tauta, kā par mums ņirgājas! Esot naudas trūkums, it sevišķi šobrīd, kad lielas problēmas ar rail baltica projektu. Tātad, sakopt ceļa malas, izrakt grāvjus naudas nav, bet pālim bez tilta, stacijām bez dzelzceļa, tiltiņam bez ceļa prāta un naudas pietika!!! Un tā visur…… Arī vietējā līmenī. Viens laiku atpakaļ stāstīja, ka naudas pat ielu apzīmējumiem /līniju krāsošanai/ trūkst, tajā pašā laikā Litenes ielā nevienam nevajadzīgu apli apmaksājam. Dažiem dzīres turpinās, citi kratās pa bedrēm. Skumji.

    18
    5
  2. Viss ir gandrīz pareizi…Līdz Litenes ielas aplim… Apļveida krustojumi ir drošākais krustojumu veids. Ja nākotnē tiek domāts par to, ka tā būs tranzīta iela, tad aplis ir vietā un laikā. Tas ir pareizāk, nekā uztaisīt paratsu krustojumu, sagaidīt avāriju upurus un tad meklēt finansējumu pārbūvei..

    10
    5
  3. Litenes iela tranzīta iela? Nedzen nu humoru. Labāk salīdzini to ar Blaumaņa, Brīvības ielu, tad sapratīsi, ko nozīmē tranzīta iela.

    9
    4
  4. Apļveida krustojumi nav domāti ātruma samazināšanai. Tam ir zīmes, gulošie u.tml.

    4
    4
  5. Neviens to nenoliedz. Runa ir par nepieciešamību konkrētajā vietā. Piemēram, padalies, cik satiksmes negadījumus Tu zini Nākotnes, Litenes, Draudzesskolas ielu krustā pirms apļa izbūves?

    3
    1
  6. Jo vairāk apļu, jo labāk.UK, Eiropā pārsvarā ir apļi. Un tikai jāpriecājas, ka arī šeit viss pamazām virzās uz drošu satiksmes regulēšanu.

    7
    2
  7. Jā, jā…. Kā man patīk šādi gudrinieki! Citur ceļš bedrēs, to nelabosim, naudas nav, bet uz cita ceļa apļus taisīsim. Ja Tev mājai jumts tek, tad Tu arī ieliec zelta ārdurvis un priecājies par savu saimnieciskumu un gudrību?!

    3
    2
  8. Vajag Gulbenes domes deputātiem iedod kādu dzīvojamo platību Kalnienas pusē lai dien dienā pabrauc ar savām privātajām automašīnām nevis domes auto un tad lai saprot cik bieži būs jāver vaļā savs naudas maks priekš autoservisa izmaksām. Tas ceļš ir vienkārši draudzīgs it īpaši pavasarī un rudenī. Uz Beļavu finanses gan atradās ceļa segumam.

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Gulbenes novads - Dzirkstele.lv komanda.