
Tuvojoties 2025. gada 7. jūnijā gaidāmajām pašvaldības domes vēlēšanām, Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde (PMLP) aicina pilsoņus savlaicīgi pārbaudīt personu apliecinošu dokumentu derīguma termiņu un nepieciešamības gadījumā noformēt jaunu dokumentu.
Lai piedalītos pašvaldības domes vēlēšanās, obligāti jābūt derīgam personu apliecinošam dokumentam – pilsoņa pasei vai personas apliecībai jeb eID kartei – viens no šiem dokumentiem būs jāuzrāda vēlēšanu iecirknī. Bez derīga personu apliecinoša dokumenta balsot pašvaldības domes vēlēšanās nebūs iespējams.
“Aicinām jau laikus pārbaudīt pases vai eID kartes derīguma termiņu, lai dalība vēlēšanās noritētu raiti un bez liekām rūpēm,” uzsver PMLP priekšniece Maira Roze.
Dokumentus iespējams noformēt jebkurā PMLP teritoriālajā nodaļā 2 vai 10 darbdienu laikā, veicot valsts nodevas maksājumu: par pases izsniegšanu 10 darbdienu laikā – 44 eiro, par personas apliecības izsniegšanu 10 darbdienu laikā – 25 eiro.
Dokumentu noformēšanu un saņemšanu var veikt vairākos veidos:
- ierodoties teritoriālajā nodaļā rindas kārtībā, neveicot iepriekšēju pierakstu,
- pierakstoties uz konkrētu datumu un laiku, izmantojot PMLP tīmekļvietnē www.pmlp.gov.lv pieejamo sadaļu “Tiešsaistes pieraksts”,
- iestājoties attālinātajā rindā, izmantojot mobilo lietotni “Qticket”.
Noformējot jaunu personu apliecinošu dokumentu, līdzi jāņem iepriekšējie dokumenti,– gan pase, gan eID karte. Valsts nodevu iespējams apmaksāt, izmantojot bankas norēķinu karti vai veicot pārskaitījumu.
Reklāma