Abonē e-avīzi "Dzirkstele"!
Abonēt

Reklāma

Viedoklis par Gulbenes novada saukļiem un logotipiem: Nevar solīt to, ko nevar piepildīt

Klāvs Radziņš. Foto: no privātā arhīva.

Gulbenes novads ir vieta, ar ko man dzīve ir saistīta. Strādājot gandrīz 30 gadus komunikāciju zinātnē, mārketingā un pedagoģijā, esmu saskāries ar zīmola izstrādēm un “rebrendingu”, kas simbolizē, kaut ko asociē un ko izmantojam gan lokāli, gan starptautiski. Neesmu priecīgs par logotipa variantu, kurā ietverta bezgalības zīme. Šo zīmi mēs pārsvarā cenšamies attiecināt uz garīgām vērtībām, savukārt novads kā teritoriāla vienība var būt mainīgs un ir ar cilvēka nospraustām robežām. Turklāt neveiksmīgs ir mēģinājums ar simbolu aizvietot burtus. Ja mums novadā būtisks ir tūrisms un novada popularizēšana citās pasaules valstīs, tad jāsaprot, ka citās valodās šo te nenolasīs un nesapratīs. Arī saukli “Gulbene te rodas” neuztvers. Virziens un doma ir laba, bet pilsētu “sloganu” sortimentā ļoti daudz kas ir izmantots, šis nav viegls uzdevums, jādomā gan lokāli, gan kā to starptautiski prezentēsim. Otrs grafiskais dizains, manā izpratnē, pa gabalu skatoties, ir smuks ornaments, bet, tuvāk aplūkojot – tur ir tik daudz kas ietverts, ka es to nespēju nolasīt. Un es neuztveru tā vēstījumu. Sauklis “uzlādē” kopumā nav slikts apzīmējums, bet mums ir jāpadomā, vai tiešām atbraukušajam tūristam no Igaunijas, ASV vai Japānas novads ir gatavs piepildīt šo terminu pēc būtības. Tas ir spēcīgs vārds, bet, ja novads nav gatavs nodrošināt, ka jebkurš te var patiešām uzlādēties, tad būtu jāpadomā. Nedaudz esot pietuvināts Gulbenes novada tūrisma spektram – neesmu pārliecināts, ka šis būtu pareizais epitets. Arī, ja nedomājam par tūristiem, bet vietējiem, vai tiešām novads jau ir tik tālu pilnveidojies, ka viņš ir spējīgs uzlādēt? Nevienam nav tiesību ne savējiem, ne viesiem solīt to, ko nevar piepildīt. Ja es būtu novada vadībā, es noteikti ieteiktu vēl turpināt domāt un piedāvāt citus variantus, jo novada vizualitāte ir ilgtermiņa investīcija. Logo un sauklim būs jāiedzīvojas pašos cilvēkos un tūrisma industrijā.

– Klāvs Radziņš, Kārtenes skatu torņa saimnieks, pedagogs

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.

Komentāri (7)

  1. Nu nepatīk cilvēkiem. Ar varu nevar iedzivināt to kas neuzrunā. Slikts darbs pie logo izveides.

    27
  2. A kuram niezēja ķerties klāt tam, kas jau ir labs un iedzīvināts? Iemeslu studijā!
    Varbūt Dzirkstele var papētīt, kur tās kājas aug?

    16
  3. Visas šitās PR muļķības ir domātas biznesam ar virsmērķi gūt peļņu. Nesaprotu, kamdēļ tāda pat “domāšanas ādiņa” jāuzstiepj arī pašvaldībām? Novada simbols ir ģērbonis. Punkts. Ar mākslīgi piemeklētiem saukļiem un simboliem nepiečakarēsiet ne, sevi ne svešus. Slima šķiet tā doma, ka mums sava vieta “jānotirgo” lai te gāztos naudīgi svešinieki. Par to lai domā komersanti un pašvaldībai nav “jāpavelkas” līdzi.

    20
  4. Vērojot pēdējā laika (gada) vizuālo Gulbenes noformejumu svētkos un tagad šis logo! Es nesaprotu, kas notiek ar jauno laiku vizuālo uztveri, izpratni par skaistumu….. kas ietekmē izvēles? …. laiks, kāds stulbuma Spēks, vienaldzība, akla nesapratne par latvisko skaistumu….

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Gulbenes novads - Dzirkstele.lv komanda.