Abonē e-avīzi "Dzirkstele"!
Abonēt

Reklāma

EIROPAS PARLAMENTĀ: Pirmoreiz Gulbenes novada pašvaldība pretendē uz Taisnīgas pārkārtošanās fonda finansējumu

Gulbenē vēlas turpināt sakārtot vidi uzņēmējdarbībai

Gulbenes novada pašvaldība noskaidro pakalpojuma sniedzēju, kuram būs jāsagatavo analīze – izmaksas un ieguvumi, ja pašvaldība īstenos projektu “Uzņēmējdarbības publiskās infrastruktūras uzlabošana Dzelzceļa ielā un Viestura ielā”. Termiņš šādai tirgus izpētei beidzās 25.martā. Rezultāti vēl nav zināmi.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Par projekta tālāko virzību, pretendējot uz Taisnīgas pārkārtošanās fonda līdzfinansējumu, deputāti lems novada domes 28.marta sēdē.

Pašvaldības Attīstības un iepirkumu nodaļas vadītāja Ligita Gāgane “Dzirkstelei” saka – ir iespēja pretendēt uz Eiropa Savienības finansējumu jeb grantu (finansējums, kas nav jāatmaksā atpakaļ) šim projektam 85 procentu apmērā. Šāda iespēja pretendēt tieši uz šā fonda finansējumu tiks izmantota pirmo reizi, un tas ir saistīts ar esošo plānošanas periodu. “Ir vairākas programmas no Taisnīgas pārkārtošanās fonda. Tie ir aktuālākie šābrīža rīkojumi, ko piedāvā Eiropas Savienība. Varam startēt projektu konkursos,” sacīja L.Gāgane.

Projekts ļaus pilnībā atdzimt divām ielām

Konceptuāli ideju par Dzelzceļa un Viestura ielas infrastruktūras sakārtošanu jau atbalstījuši deputāti, kuri 20.martā piedalījās tautsaimniecības un attīstības komitejas sēdē. Kopumā šis projekts varētu izmaksāt 3 112 629,33 eiro. Paredzams, ka no šā projekta labumu varētu gūt vismaz trīs komersanti un tiks izveidotas 20 jaunas darba vietas. Plānotās “nefinanšu” investīcijas ir 1 523 633 eiro.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Uzsverams, ka projektu plānots īstenot tur, kur darbojas vairāki komersanti, piemēram, SIA “Siltumkomforts”, SIA “LaserTag Latgale” (struktūrvienība “Cafe Vagonā” Dzelzceļa ielā), AS “Dobeles dzirnavnieks”, AS “Pasažieru vilciens” , SIA “Bono”, kooperatīvā sabiedrība “Vaks”, SIA “Gulbenes autobuss”, SIA “Ambergold”, SIA “Gulbenes-Alūksnes bānītis”, SIA “Saido”, SIA “SDS projekti”, SIA “MetWorks”.

Tomēr deputāts Gunārs Ciglis attiecībā uz Viestura ielu bilda – pašvaldībai vajadzētu uzrunāt arī šīs ielas iedzīvotājus un mudināt sakopt aizaugušās zemes platības, pagalmus. “Pašlaik, nobraucot garām – šausmīgā paskatā!” viņš teica. Deputāts piedāvāja organizēt talkas.

Novada domes priekšsēdētāja vietniece Guna Švika teica – situācija Viestura ielas sakoptībā jau sākusi uzlaboties, bet vēl daudz darāmā.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Plānota Dzelzceļa ielas pārbūve aptuveni 1,43 kilometru garumā, paredzēta asfaltbetona seguma atjaunošana no Rīgas ielas līdz Robežu ielai, tāpat arī esošā gājēju celiņa seguma remonts, ja tas būs nepieciešams. Posmā no Robežu ielas līdz Emzes ielai paredzēta pilna seguma konstrukcijas pārbūve. Jauns ūdensapgādes un kanalizācijas tīkls tiks būvēts posmā no Rīgas ielas līdz O.Kalpaka ielai (aptuveni 270 metru garumā).

Tāpat plānota Viestura ielas pārbūve aptuveni 1,60 kilometru posma (pilnā garumā). Tiks nodrošināta vides pieejamība cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem; visām brauktuvēm jāparedz jauns ceļa asfaltsegums vai bruģa segums.

Gan Dzelzceļa, gan Viestura ielā būs gājēju ietve, kas apvienota ar veloceliņu. Plānota lietusūdens novades sistēmas izstrāde, paredzot sāngrāvju tīrīšanu, caurteku atjaunošanu, kā arī paredzēta jaunu ūdensapgādes un kanalizāciju tīklu izbūve.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Kas ir Taisnīgas pārkārtošanās fonds?

Inese Vaidere, kura Eiropas Parlamentā strādā Vides, sabiedrības veselības un pārtikas nekaitīguma komitejā un Ekonomikas komitejā, “Dzirkstelei” stāsta: “Taisnīgas pārkārtošanās fondu izveidojām 2021.gadā, Latvijai no tā saņemot 192 miljonus eiro. Līdzekļi tika paredzēti, lai sniegtu atbalstu tiem, kam pāreja uz videi draudzīgāku saimniekošanu atstāj sāpīgas sekas. Mēs – Eiropas Parlamenta deputāti – paudām īpašas bažas par sociālekonomisko ietekmi, ko atstās pārkārtošanās uz klimatneitrālu ekonomiku, un ierosinājām pasākumus, kas palīdzēs šim procesam noritēt, nepalielinot atšķirības starp reģioniem vēl vairāk un nevienu neatstājot novārtā. Tāpat arī pieprasījām, ka šim fondam jābūt krietni lielākam, nekā tas sākumā tika piedāvāts. Man ļoti svarīgi bija panākt iespējami mazāku līdzfinansējuma prasību no valsts budžeta. Nākamais solis – kā šos līdzekļus vispareizāk izlietot – ir valsts pusē. Uzskatu par pareizu lēmumu atbalstīt kūdras nozari, lai gan reģenerētu apstrādātos purvus, gan palīdzētu šajā nozarē strādājošajiem. Zinu, ka līdzekļi tiek izmantoti arī uzņēmējdarbības teritoriju labiekārtošanai un citu infrastruktūru uzlabošanai, kā arī ēku atjaunošanai. Veicinot darbavietu izveidi reģionos, uzlabosies dzīves kvalitāte. Tāpat pozitīvi vērtēju videi draudzīga sabiedriskā transporta iegādi. Jau iepriekš paudu savu viedokli par subsidētiem privātajiem elektroauto – šim mērķim nebūtu jāizmanto publiskie līdzekļi, jo svarīgāk ir atbalstīt trūcīgos un mazaizsargātos cilvēkus, īpaši reģionos, ne tos, kas var atļauties jauna elektroauto iegādi.”

Roberts Zīle, kurš Eiropas Parlamentā darbojas Eiropas Parlamenta Prezidijā, Ekonomikas un monetārajā komitejā, kā arī Transporta un tūrisma komitejā, “Dzirkstelei” skaidroja: “Taisnīgas pārkārtošanās fonda iespējas būtu jāskata kontekstā ar daudz plašākā Atveseļošanas un noturības mehānisma paredzētajiem projektiem un tajā ietilpstošo tā saucamo “RePower” programmas papildu finansējumu. Lai arī šis viss ir diezgan cieši saistīts ar atbalstu nozaru klimatneitralitātes sasniegšanai, par kuras kursa sasniegšanas veidiem esmu bijis jau sākotnēji kritisks, nenoliedzami, šie līdzekļi var palīdzēt Latvijas reģioniem. Turklāt līdzfinansējums apstiprinātajiem projektiem Taisnīgas pārkārtošanās fonda gadījumā arī ir vidēji zemāks. Tomēr tā vietā, lai maksimāli naudu ieguldītu sabiedrības izglītības vai digitālo inovāciju projektos, tostarp saistībā ar klimatneitralitāti, redzam, ka bieži vien tiek risināts vieglākais ceļš, piemēram, iepērkot zemu emisiju publisko transportu, kas formāli var tikt sasaistīts ar klimata mērķiem, tomēr nauda dienas beigās ir ar tendenci aizplūst prom no Latvijas pie importētājiem.”

— Publikācija tapusi sadarbībā ar Eiropas Parlamenta biroju Latvijā

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

UZZIŅA

TAISNĪGAS PĀRKĀRTOŠANĀS FONDS ir instruments, ko īsteno dalītā pārvaldībā saskaņā ar kohēzijas politiku, kas ir galvenā Eiropas Savienības politika reģionālo atšķirību mazināšanai un reaģēšanai uz strukturālām pārmaiņām. Fonda rīcībā ir 19,2 miljardi eiro. Šie papildu līdzekļi ir pieejami, lai atbalstītu ES dalībvalstis pārkārtošanās procesā.

AVOTS: EIROPAS KOMISIJAS INTERNETA VIETNE

FAKTI

● 2023.gada 20.decembrī pašvaldība parakstīja līgumu ar SIA “Marten projekti” par būvprojekta izstrādi un autoruzraudzību Viestura ielas, Vidus ielas un Dzelzceļa ielas pārbūvei. Līgumcena – 63 900 eiro bez PVN. 2024.gada 18.janvārī pašvaldība ar uzņēmumu parakstīja vienošanos, ka pasūtījums jāizpilda 195 dienu laikā.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

● Īstenojot projektu “Uzņēmējdarbības publiskās infrastruktūras uzlabošana Dzelzceļa ielā un Viestura ielā”, pašvaldība prognozē, ka tiks radītas 20 jaunas darba vietas, tiks piesaistītas privātās investīcijas 1 523 633 eiro un vismaz trīs komersanti gūs labumu no attīstītās publiskās infrastruktūras.

● Projekta “Uzņēmējdarbības publiskās infrastruktūras uzlabošana Dzelzceļa ielā un Viestura ielā” izmaksas veido projektēšanas izdevumi – 50 000 eiro (bez PVN), autoruzraudzības izdevumi – 5400 eiro, būvniecības darbi – 2 442 544,60 eiro, būvuzraudzības izdevumi – 73 276,34 eiro. Tādējādi projekta plānotās kopējās izmaksas ir līdz 3 112 629,33 eiro. Taisnīgas pārkārtošanās fonda plānotā atbalsta summa projektam kopumā ir līdz 2 285 448,09 eiro. Projektā ir paredzēts sadarbības partneris – SIA “Gulbenes Energo Serviss”.

AVOTS: GULBENES NOVADA PAŠVALDĪBA UN IEPIRKUMU UZRAUDZĪBAS BIROJS

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (13)

  1. Kas par murgiem? Atkal 3 miljoni būs zemē nomesti. Skolām nav, bērniem pusdienām un baseinam nav, bet Viesturkā taisīs “biznesa paradīzi”. Tie nosauktie uzņēmumi, kam būs “labums” arī aiz matiem pievilkti.
    Un nevajag sacerētie, ka eiropa dos, tie mērķi ne tuvu nav domāti mūsu sādžai.

    15
    4
  2. kad taisis tas ielas,kāda tava darišana ne jau tev būs jamaksa.viesturas iela ir vēsturiskā iela tur cilvēki brauc no visas Latvijas.Beidzot kaut ko labu būs izdarījuši.Es arī ar savu ģimeni esam bijuši man piemēram patika tā iela, tās mājas vecās iela ir tiešam sakopta.bet viena lieta ar mašīnām gan brauc ātri kaut zīme ir uz 30.

    6
    5
  3. Diez ko Eiropa teiktu, ka pilsētā darbojas būvatkritumu poligons. Uz tās skaistās Viestura ielas. Pie tūrisma centra. Zaļajam takām. Varbūt vajadzētu to reklamēt? Kā cīnāmies par veselīgiem apstākļiem apdzīvotās vietās? Un kādas gan cerības, ka to pilsētā neturpinās? Degradēt vidi.

    13
    2
  4. Tās zaļās takas jau ir izbraukatas ar mašīnām,jo Āboliņš ir atļavis braukt.Pabraukajat pa Viestura ielu pie katras mājas ir izbraukata zaļa zona.kapec.Tas jautājums ir jāuzdod Aboliņam.vai Latvijā visi likumi nav vienādi protams kad ir.kapec Rīga soda kad zaļo zonu izbrauka ar mašīnām.

    12
    2
  5. Tā jau ir citi ,tīra pie mājas bet citi aizdirš.un pārsvarā vīrieši neko nedara,ko jūs gribat ja pat sniegu netīra sievietēm sniegs ir jātīra.pagalmi ir izbraukati ar mašīnām tā ir taisnība zaļā zona nav zona bet dubļu bedres.

  6. Jā jūs taisīsat dzelceļa ielu,pa priekšu nojaucat to māju.tai mājai garām nevar paiet smird, ja tai mājā ir kādam privāt īpašums tad ir jāliek sodi,var redzēt cik tīrīgi cilvēki ir dzīvojuši tanī mājā.Caunīša gungs tas jautājums attiecās uz jums.

  7. Ciglis lai atnāk talkas dienā un sakop pašvaldības zemes tādas ir viesturas ielā daudz.viegli runāt mīkstā krēslā sēdēt.

    2
    1
Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Gulbenes novads - Dzirkstele.lv komanda.