
Gulbenes–Alūksnes bānītis gatavo risinājumu, lai informētu klientus, kuriem ir dzirdes un redzes traucējumi. Tirgus izpētes rezultātā Gulbenes novada pašvaldība sadarbībai ir izvēlējusies SIA “DeltaPhi”.
Pašvaldības pasūtījums būs jāizpilda līdz 30. aprīlim. Līgumcena ir 9959 eiro bez PVN. “Dzirksteli” par to informē pašvaldības aģentūras “Gulbenes tūrisma un kultūrvēsturiskā mantojuma centrs” direktore Simona Sniķe.
Finansējums, ko izmantos pašvaldība, ir paredzēts projektā “Green Railway II” (“Zaļie dzelzceļi II”), un to līdzfinansē Eiropas Savienība.
SIA “Gulbenes–Alūksnes bānītis” pārvadājumu daļas vadītājs Raitis Melders norāda, ka plānotie digitālie risinājumi Gulbenes-Alūksnes bānītim palīdzēs uzlabot pasažieru pārvadājumu kvalitāti, pielāgojoties cilvēkiem ar īpašām vajadzībām.
Ir plānots visos piecos bānīša vagonos ieviest sistēmu, kas pasažieriem ļautu ar audiopaziņojumu palīdzību sekot līdzi pieturām un GPS koordinātēm. Savukārt dīzeļlokomotīve abās pusēs tiks aprīkota ar informatīviem vilciena maršruta displejiem.
Bānītī ieviešamie specifiskie informatīvie risinājumi plānoti sadarbībā ar invalīdu un viņu draugu apvienības “Apeirons” vides pieejamības ekspertu Jurģi Briedi. Viņš vērsa uzmanību, ka vismaz vienā bānīša vagonā audioiekārta jāaprīko ar indukcijas cilpu, kas dod iespēju cilvēkiem, kas lieto dzirdes aparātus, skaidri sadzirdēt informāciju.
Pārnēsājamā indukcijas cilpa ir īpaša ierīce, ko iesaka visām sabiedriskajām iestādēm. Sabiedriskā vietā cilvēkiem ar dzirdes traucējumiem ir grūtāk orientēties un sadzirdēt apkārt notiekošo. Šo problēmu var atrisināt indukcijas jeb dzirdes cilpa. Pasaulē šī ir izplatīta ierīce, un arī Latvijā to sāk izmantot arvien vairāk.
Lai informētu pasažierus par šīs iekārtas esamību konkrētajā vagonā, J.Briedis iesaka vagona korpusa ārpusē izvietot specifisko simbolu, kas norāda uz indukcijas cilpas esamību šajā vagonā.
J.Briedis arī ieteicis, kādā augstumā uz dīzeļlokomotīves ir jāizvieto informatīvie displeji, kādas krāsas un izmēra jābūt redzamajiem burtiem, cik spilgtam ir jābūt displejam.
FAKTI
● Starptautiskajā projektā “Green Railway II” Gulbenes novada pašvaldība ir viena no 7 partneriem Latvijā un viena no 12 partneriem Baltijā.
● Projekts uzlabos zaļo ceļu un ar to saistīto pakalpojumu pieejamību dažādām mērķa grupām. Gulbenē projektā ir labiekārtots zaļais ceļš, kas savieno Brīvības un Miera ielu. Trases garums ir 0,87 kilometri. Līgumcena – 61 735,13 eiro bez PVN.
● Gulbenes novada pašvaldības budžets projektā ir 133 150 eiro, tajā skaitā Eiropas Savienības finansējums – 106 520 eiro, bet pašvaldības līdzfinansējums – 26 630 eiro.
AVOTS: GULBENES NOVADA PAŠVALDĪBA UN IEPIRKUMU UZRAUDZĪBAS BIROJS
Reklāma